مضرات استفاده از کالای قاچاق برای مردم اطلاع رسانی شود

طالبی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص مضرات کالاهای قاچاق، گفت: مردم چنانچه در مورد مضرات کالاهای قاچاق اطلاع داشته باشند، قطعا خرید و استفاده نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا طالبی» شامگاه (29 خرداد) در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی با اشاره به در پیش بودن 12 تیرماه، سالروز فرمان مقام معظم رهبری به رئیس جمهور وقت در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص دغدغه های فراوانی را داشتند و دارند و این را در جلسات و سخنرانی های متعدد معظم له می بینیم که ایشان به خاطر پشتیبانی از حوزه اشتغالزایی و تجارت و اقتصاد، تاکید فراوانی را بر امر مبارزه با قاچاق کالای سازمان یافته دارند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری حتی در مواردی تاکید کردند که در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اصل بر مبارزه با قاچاق های سازمان یافته باشد، گفت: این طور نیست که به طور مثال فردی یک قلم کالا را به صورت کول بری وارد کشور کند و ما او را دستگیر کنیم، نه هدف از مبارزه اینها نیست، بلکه هدف باندهای سازمان یافته ای است که در این خصوص کار می کنند و به اقتصاد کشور صدمات و ضررهای کلانی را وارد می کنند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاههای متولی امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آستانه 12 تیرماه، برنامه های متعدد فرهنگی، تبلیغی و نظارتی را در این خصوص داشته باشند.

 

طالبی اظهارداشت: چنانچه این مناسبت (سالروز فرمان مقام معظم رهبری به رئیس جمهور وقت در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز) را ویژه تر ببینیم و این مناسبت نهادینه شود، قطعا باعث خواهد شد تا همه دستگاه های متولی، امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز را جدی بگیرند و بیشتر به این موضوع اهتمام داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی پیشنهادها نیز درخصوص برگزاری بهتر برنامه های این مناسبت توسط کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان آماده شده است، گفت: همه متولیان امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هفته منتهی به 12 تیرماه برنامه های متنوع و کاملی را به در این حوزه به ویژه در زمینه اطلاع رسانی و آموزش و فرهنگ سازی مبارزه با کالای قاچاق داشته باشند و گزارشات اقدامات خود را کمیسیون بعدی ارائه دهند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نمایشگاه کالاهای قاچاق در بیرجند به مناسبت 12 تیرماه، برنامه ریزی و برگزار خواهد شد، افزود: دستگاه های اجرایی پیشنهادات خود را برای برگزاری هر چه موثرتر این نمایشگاه به جلسه بعدی کمیسیون که در همین رابطه در آینده نزدیک برگزار خواهد شد، ارائه دهند.

 

طالبی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص مضرات کالاهای قاچاق، گفت: مردم استان چنانچه در مورد مضرات کالاهای قاچاق اطلاع داشته باشند، قطعا اگر کالای قاچاق را در بازار مشاهده کردند، خرید و استفاده نخواهند کرد، در همین رابطه لازم است که معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی برنامه های متنوعی را پیش بینی کند.

 

وی در این جلسه که «صاحب حجتی» قائم مقام سازمان اموال تملیکی کشور نیز حضور داشت، با اشاره به اینکه انتظار داریم سازمان اموال تملیکی کشور کمک هایی را برای ساخت سوله و انبار نگهداری کالاهای قاچاق کشف شده در برخی شهرستان های استان داشته باشد، گفت: مرکز باید خراسان جنوبی را در این خصوص ویژه ببیند تا حداقل در دو شهرستان اداره اموال تملیکی خراسان جنوبی بتواند سوله ای را برای نگهداری کالاهای قاچاق اجاره کند، البته استان نیز در این زمینه کمک خواهد کرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: چنانچه امکانات زیرساختی برای نگهداری کالاهای قاچاق در شهرستان ها فراهم شود، قطعا میزان کشفیات هم دو برابر خواهد شد.

 

 

 

 

کد خبر 1187420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha