قدردانی نماینده ولی فقیه از دستگاه قضا برای احیای مجتمع پتروشیمی گلستان/ برخورد اخلاقی و اسلامی سرلوحه کار قضات باشد 

آیت الله نورمفیدی از اهتمام رئیس قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری گلستان برای احیای مجتمع پتروشیمی گلستان قدردانی کرد. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» در دیدار رئیس کل دادگستری گلستان و اعضای شورای قضایی استان از تلاش های قوه قضاییه و پیگیری های دادگستری استان برای احیای پتروشیمی قدردانی کرد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: 90 هزار سهامدار این پروژه سالها چشم انتظار بودند و حالا در پی  سفر رئیس قوه قضاییه، رئیس جمهور و تلاش های رئیس کل دادگستری استان در مسیر حل شدن است.

 

وی با اشاره به سختی و حساسیت کار در دستگاه قضایی به قضات توصیه کرد:  به آنچه که خدا از قضات خواسته یعنی احقاق حق و مراقبت از این که هوای نفس وارد مقام حُکم نشود، اهتمام داشته باشند.

 

برخورد اخلاقی و اسلامی دیگر توصیه آیت الله نورمفیدی به قضات بود. 

 

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: اگر ما برخوردمان با مردم اخلاقی و اسلامی باشد، احکامی که در قوه قضاییه صادر می شود، مردم می پذیرند و از ما راضی خواهند بود و این همان نکته ای است که رئیس کل دادگستری استان هم در سخنان خود به آن اشاره کردند و ما هم تکمیل کردیم.

 

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این دیدار بخشی از اقدامات و عملکرد دستگاه قضایی استان را تشریح کرد و گفت: یکی از برنامه های مهم دادگستری استان تمرکز بر خروج پتروشیمی از بن بست بود که خوشبختانه، تلاش ها ثمر داد و با تضمین حمایت حقوقی که به هلدینگ سرمایه گذار دادیم ان شاء الله تا یک ماه آینده در استان مستقر می شود.

 

«حیدر آسیابی» به تلاش های قضات و کارمندان دادگستری در  روزهای اوج کرونا هم اشاره کرد و گفت: در روزهایی که به علت کرونا همه جا تعطیل بود همکاران ما در شعب حاضر شدند و با رسیدگی پرونده از تجدیدوقت رسیدگی ها جلوگیری کردند.

 

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر تکریم ارباب رجوع در دادگستری های استان گفت: در ارزشیابی قضات و کارکنان علاوه بر کیفیت رسیدگی به پرونده، میزان رضایت مردم از آنان نیز ارزیابی می شود.

 

وی به اقدامات دستگاه قضا در زمینه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز هم اشاره کرد و گفت: با تلاش و عزم دستگاه قضا هم اکنون ساخت و سازها  متوقف شد.
اقدامات دادگستری استان در حوزه حقوق عامه به ویژه حوزه سلامت و راه اندازی آنژیوگرافی شرق استان، حدنگاری و سنددار شدن همه اراضی ملی،  سازش 44 درصد پرونده های ورودی به شعب شورای حل اختلاف بخشی از عملکرد دادگستری استان بود که در این دیدار به آن اشاره شد.

 

کد خبر 1188656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha