بسترسازی برای ازدواج جوانان نیازمند عزم ملی است

بازرگان با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) و آغاز هفته ازدواج بر ضرورت بسترسازی برای ازدواج جوانان با عزم ملی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در کمیته تخصصی ستاد ساماندهی با موضوع هماهنگی برنامه های هفته ازدواج و غنی سازی اوقات فراغت جوانان اظهار داشت: 10 تا 16 تیر ماه 1401 به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) هفته ازدواج نامگذاری شده و وزارت ورزش و جوانان در نظر دارد به کمک دیگر دستگاه ها و سازمان های مرتبط و رسانه ها به فرهنگ سازی هر چه بیشتر در این زمینه بپردازد، تا بدینوسیله توجه جامعه را به ازدواج جوانان و نقش و جایگاه ارزشمند آن در اجتماع امروزی معطوف دارد چرا که امروز ازدواج جوانان نیازمند عزمی ملی است. 

 

 

جواد بازرگان با بیان اینکه برگزاری جشن روز ازدواج و پویش ملی ازدواج جوانان با همراهی خیرین دو ماموریت اصلی هفته ازدواج می باشد تصریح کرد: همچنین دبیرخانه ازدواج استان از دستگاه های عضو ستاد استان انتظار دارد با اطلاع رسانی و تبلیغات، ایجاد کمپین های رسانه ای با موضوعات جهیزیه ساده، ساده زیر یک سقف، مهریه کم، فرزندآوری و برگزاری نشستهای تخصصی با صاحب نظران توسط رسانه ها و خبرگزاری های استانی، فضا سازی و اطلاع رسانی از طریق تلویزیونهای شهری و فضاهای اطلاع رسانی دیجیتال، راه اندازی کمپین حمایت از خرید لوازم ایرانی با تخفیف ویژه برای زوجهای جوان، اطلاعیه به فروشگاهها برای ارائه تخفیف به زوج های جوان در هفته ازدواج، مشارکت در چهارمین پویش ازدواج جوانان با همراهی خیران، حضور و شرکت در جشن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و برگزاری کمپین آموزش و مشاوره رایگان در سراسر کشور در اجرای برنامه های این ستاد همکاری کنند.  

 


این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه اجرای برنامه های فراغتی توسط دستگاههای عضو ستاد استان درتابستان سال جاری مورد تأکید دبیرخانه اوقات فراغت می باشد افزود: در پایان سال عملکرد دستگاه ها ارزیابی شده و از فعال ترین دستگاه ها در این حوزه تقدیر به عمل خواهد آمد.  

 


مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان تیز در سخنانی با تاکید بر اهمیت رشد جمعیتی کشور اظهار داشت: انگاره های بسیاری طراحی کردند تا جمعیت را کاهش دهند و در سال ۱۴۰۵ پیری جمعیت در ایران غلبه خواهد کرد. 

 


حسین نجفی با بیان اینکه انسان مدرن به خانواده مدرن ختم می شود، تصریح کرد: فهم ما از خانواده‌ متأثر است، تعهد و عقد معنای خود را از دست داده است و انسان مدرن متعد نیست و تنها به لذت جویی می اندیشد.

 


وی در ادامه با اشاره به اینکه بنیان خانواده بر عشق استوار است و عشق تنها با ایثار معنی دارد و امر جنسی در حاشیه است، اظهار داشت: امروز مجبوریم خانواده و ساختارها و روندهای اجتماعی را دوباره خلق کنیم و حساسیت هایی را که جامعه به فرد داشته و در قالب مراسمات مختلف اجرا می شد را احیا کنیم.  

 


وی از دستگاه های اجرایی خواست تا باهم افزایی لوجستیکی امکانات را در اختیار اوقات فراغت جامعه بویژه جوانان قراردهند. 

 


در بخش بعدی جلسه برنامه های پیشنهادی و اقدامات حوزه غنی سازی اوقات فراغت جوانان توسط مدیران و نمایندگان دستگاههای عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان ارائه شد.

کد خبر 1189011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha