گرامیداشت یاد و خاطره «شهید صادقی» از شهدای هفتم تیر

مراسم بزرگداشت شهيد حجت الاسلام دکتر «قاسم صادقي» از شهداي والامقام حزب جمهوري اسلامی به همت فعالان مسجدی و اهالی مسجد امام صادق علیه السلام گرمه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ مراسم بزرگداشت شهيد حجت الاسلام دکتر «قاسم صادقي» از شهداي والامقام حزب جمهوري اسلامی در سال 1360، به همت اهالي مسجد حضرت امام جعفر صادق عليه السلام گرمه برگزار شد.
 

سردار «علي اکبر گرمه اي» از پیشکسوتان جنگ تحمیلی و سالهای نبرد حق علیه باطل در اين مراسم که شب گذشته ششم تيرماه جاري پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شد، سخنران مراسم بود.

 

وی ضمن اشاره به توطئه های دشمنان در نابودی اسلام و جمهوری اسلامی ایران، به شخصیت دکتر صادقی و دیگر 72 شهید حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 اشاره کرد و ابعاد این ترور خصمانه را برای حاضران شریح کرد.

 

حجت الاسلام شهید «قاسم صادقی» متولد 1315 در بجنورد و دارای دکترای فقه و حقوق و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بود که در حادثه هفتم تیر 1360  و بمب گذاری در حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین کوردل، در کنار شهید والامقام، آیت الله دکتر «محمد حسین بهشتی» به شهادت رسید.



یادآوری می شود، شامگاه هفتم تيرماه 1360، دفتر مرکزي حزب جمهوري اسلامي، در حالي که جمعي از بلندپايه ترين مسئولان نظام، همچون آيت‌اللّه بهشتي رئيس ديوان عالي کشور، چهار وزير، 12 معاون وزير و حدود 30 نماينده مجلس در آن جلسه حضور داشتند، با بغض منافقان منفجر شد و 72 يار وفادار انقلاب و امام به شهادت رسيدند.

 

گفتنی است، بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب ششم تا دوازدهم  تیر ماه به عنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است که در آن ترور نافرجام مقام معظم رهبری، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، بمباران شیمیایی سردشت، ترور آیت الله صدوقی و حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران اتفاق افتاده است.

 

 

کد خبر 1190532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha