سیره علمی و معنوی آیت الله کوهستانی چراغ راه بیداری مردم

آیت الله علم الهدی گفت: آیت‌الله ‌العظمی حاج شیخ محمد کوهستانی(ره) از علما، بزرگان و مفاخر دینی و علمی شهرستان بهشهر در شرق مازندران است که شناساندن شخصیت جامع الاطراف ایشان می تواند الگوی عملی و چراغ راه بیداری مردم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، آیت الله «سید احمد علم الهدی» امروز(۹تیر) در پیش کنگره همایش ملی بزرگداشت "حضرت آیت اله العظمی  شیخ محمد کوهستانی" در مشهد مقدس ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) ،آیت الله کوهستانی را عالمی برجسته و با تقوا عنوان و اظهار کرد: در جامعه ای که همه سیاست زده شده و به آخرت و مقامات عالیه عبودیت پرودگار چندان فکر نمی کنند و اگر هم باشد طعمه یک عده دکان دار می شوند؛ جای آیت الله کوهستانی خالی است که بخش عظیمی از معنویت کشور را در روستای کوچک کوهستان تامین می کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: آیت الله کوهستانی با نفوذ کلمه و اعمال ولایت بر حسب مقامات عالیه که پیدا کرده بود در دلها و مغزهای افراد نفوذ پیدا می کرد.

 

وی گفت: بیش از 40 سال از رحلت آیت الله کوهستانی پارسای کوهستان بهشهر می گذرد برگزاری این همایش حرکت ارزشمندی است که امیدواریم بار فرهنگی ارزشمند را با خود به همراه داشته باشد.

 

آیت الله علم الهدی افزود: این عالم عالیقدر در زمان خود دارای عظمت و کرامات و عرفانی بود که بی شک بی نظیرترین بوده است.

 

امام جمعه مشهد گفت: آیت‌الله ‌العظمی حاج شیخ محمد کوهستانی(ره) از علما، بزرگان و مفاخر دینی و علمی شهرستان بهشهر در شرق مازندران است که شناساندن شخصیت جامع الاطراف ایشان می تواند  الگوی عملی و چراغ راه بیداری مردم باشد.

 

وی بابیان اینکه انسان ارزشمند ترین مخلوق در عالم هستی است، افزود: البته هر انسانی اشرف مخلوقات نیست انسانی که بالاترین نقطه هستی را درک کند به مبدا نور که همان خداست نزدیک می شود.

 

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مرحوم حاجی در شرح منظومه عرصه وجود را به نور تشبیه می کند ؛ نور هر چه به مبدا نزدیک تر باشد از قدرت و تعالی بالاتر برخوردار است.

کد خبر 1191366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha