امروز بیش از هر زمانی نیازمند توسل و توجه به سیره اهل بیت (ع) هستیم

آیت‌الله نورمفیدی گفت: امروز در شرایطی که قرار داریم بیشتر از هر زمانی به توجه و توسل به سیره و روش ائمه(ع) نیازمندیم و محتاج آن هستیم که فرمایشات آن بزرگواران هم چون این حدیث امام جواد(ع) را با تمام وجود درک و سعی ما بر آن باشد که به آن عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت‌الله «سیدکاظم نورمفیدی» ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد (ع) با اشاره به حدیثی از آن حضرت اظهارکرد: امام جواد(ع) جمله گهرباری دارند که در شرایط امروز راهنمای ماست و برای همه روشنگر خواهد بود، آن حضرت می فرماید: «مَن لَم يَعرِفِ المَوارِدَ أعيَتْهُ المَصادِرُ»، كسى كه راه ورود به كارى را نشناسد، راه برون شدن از آن درمانده اش مى كند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: این حدیث شریف یک سند برای چگونه زندگی کردن و چگونه بودن است. هر انسان زیرک و به ویژه یک مسلمان مومن باید درک کند که در چه زمانی قرار گرفته، کجا بوده و به کجا می خواهد برود.

 

وی افزود: اگر به این شاخص ها توجه نداشته باشد مسلما حوادثی که پیش می آید، او را بیچاره خواهد کرد و از پای در می آورد. این حدیث ارزشمند امام جواد(ع) درس زندگی را با ما می‏‌آموزد.

 

آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: ایام ولادت و شهادت اولیای دین، فرصتی است که بیشتر به اندیشه و سیره این بزرگواران توجه کنیم و آن را راهنمای زندگی خود قرار دهیم و پیرو روش زندگی آنان باشیم.

 

وی گفت: باید تلاش کنیم خود را به اخلاق و سعه صدر این انسان های کامل نزدیک تر کنیم. به نظر من امروز در شرایطی که قرار داریم بیشتر از هر زمانی به توجه و توسل به سیره و روش ائمه(ع) نیازمندیم و محتاج آن هستیم که فرمایشات آن بزرگواران هم چون این حدیث امام جواد(ع) را با تمام وجود درک و سعی ما بر آن باشد که به آن عمل کنیم.

 

امام جمعه گرگان اضافه کرد: باید هر روز به زمان و موقعیتی که در آن قرار داریم آگاه تر شویم، برای اینکه کشور و نظام ما در یک شرایط خاصی قرار گرفته و یکی از الزامات برون رفت از این وضعیت و تدبیر مناسب، شناخت درست زمان، مکان و موقعیت و اوضاع پیرامون است. 

 

وی ادادمه داد: من نمی گویم ما اشکال نداریم، اشکال هم داریم لکن مهم این است که ما موقعیت کلی کشور در این شرایط را خوب درک کنیم و مواظب توطئه ها و تبلیغات و تهمت هایی را که مرتب به نظام و ملت می زنند، باشیم و در دام توطئه های دشمنان نیفتیم.

 

 

کد خبر 1191439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha