بی توجهی به احداث یادمان شهدای گمنام در فارس توجیهی ندارد

سردار کوشکی جهرمی گفت: فارس با ۱۴۰ یادمان شهدای گمنام رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است اما با این حال در برخی شهرستان های استان به احداث یادمان شهدای گمنام سالها بی توجهی شده اما کم کاری در تکمیل یادمان شهدای گمنام هیچ توجیهی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سردار «سعید کوشکی جهرمی»، در نشست حفظ آثار و سامان دهی یادمان ‌های شهدای گمنام زرقان گفت: فارس با 140 یادمان شهدای گمنام رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است اما با این حال در برخی شهرستان های استان به احداث یادمان شهدای گمنام سالها بی توجهی شده اما کم کاری در تکمیل یادمان شهدای گمنام هیچ توجیهی ندارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس استان فارس با بزرگداشت شهید آیت الله «بهشتی» افزود: آیت الله بهشتی به عنوان دبیر کل حزب جمهوری اسلامی حتی میان بچه حزب الهی ‌ها مظلوم بود و هرگز قدر این دانشمند فرزانه شناخته نشد.

وی اضافه کرد: ساخت یادمان شهدا تداعی کننده آنانی است که تمام هستی خود را با اخلاص تقدیم مردم و نظام کردند و به گفته رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) فراموشی نقش ها و یادگارها و خاطرات رزمندگان و خانواده‌ های تهدید است.

سردار کوشکی جهرمی تاکید کرد: تلاش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس این است که نگذارد عظمت شهدا دستخوش انحراف و تحریف شود.

وی ادامه داد: الگوسازی از شهدا و ایثارگران ما با هدف ترویج فرهنگ ایثار و اخلاق است و یادمان‌ های شهدا در واقع امامزادگان عشق و خانه دل هستند و باید مرتب و زیبا و معنوی باشند.

سردار کوشکی با گلایه از وضعیت ساماندهی یادمان شهدای شهرستان زرقان گفت: برخی مسئولان شعار می ‌دهند اما در عمل  گامی برای حفظ یاد و نام شهدا برنمی ‌دارند یا عذر و بهانه ‌هایی مانند نبود بودجه و کرونا و ... می آورند و از برگزاری یک جلسه در سال برای این موضوع دریغ دارند.

وی ادامه داد: برای احداث یادمان شهدا در شهرستان زرقان در سال 98 پس از بازدید از این شهر پنج دستور برای احداث شهدای گمنام نوشتیم اما پس از سه سال مراجعه تغییری طی این چند سال صورت نگرفته و مصوباتی که همان زمان به استاندار ابلاغ  کردیم تا به فرماندار و بخشدار ابلاغ کند، ذره‌ ای عملی نشده است.

سردار کوشکی جهرمی تاکید کرد: یادمان شهید گمنام برای دانشگاه آزاد، لپویی و رحمت آباد برابر با جانمایی مشخصی مصوب شده و از مسئولان خواستار پیگیری امور هستیم.

وی افزود: به مسئولان شهرستان زرقان وعده می دهیم با توجه به مصوبه بنیاد حفظ آثار مبنی بر تحویل پیکر شهدای گمنام در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اگر یادمان شهیدی تا 20  روز قبل از این ایام آماده شود و 60 درصد پیشرفت داشته باشد ما پیکر شهید را تحویل خواهیم داد.

وی تاکید کرد: یادمان شهید به جاده برای دسترسی، آب و برق نیاز دارد و طبق قانون مجموعه آبفا و برق موظفند به این مراکز فرهنگی انشعاب رایگان بدهند و مسئولی فکر نکند از جیب خودش می‌ خواهد هزینه کند و منت بگذارد و مانع ‌تراشی کند.

سردار کوشکی جهرمی با تمجید از روند احداث یادمان شهدای شهرهای فسا و لار خطاب به فرماندار زرقان گفت: شما رئیس هیئت امنای یادمان شهدای گمنام و شورای حفظ آثار هستید و نباید راه گذشته را در پیش بگیرید.

کد خبر 1191544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha