ساده‌زیستی در اولویت زندگی زوجین قرار گیرد

حجت‌الاسلام مهدوی گفت: امروز علی‌رغم مشکلات اجتماعی و اقتصادی و موانعی که بر سر راه جوانان برای ازدواج وجود دارد، باید ساده‌زیستی در اولویت این زندگی‌ها قرار گیرد تا بتوانند در آینده، زندگی خود را بسازند.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه ذی‌الحجه و ماه امامت و ولایت و همچنین فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: این ازدواج ویژگی‌های منحصر بفردی داشت و زیباترین پیوند آسمانی و مبارک در جهان اسلام بود که به امر الهی صورت گرفت.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) با ساده‌ترین و راحت‌ترین روش ممکن انجام شد افزود: زوجین باید معیارهای مناسب در همسرگزینی را با نگاه به این ازدواج بدانند و بهترین یار برای اطاعت و بندگی خداوند سبحان باشند.

 

وی عشق و محبت خالصانه را اصلی‌ترین محور کانون خانواده دانست و اذعان کرد: روحیه ایثار و گذشت، صبر و بردباری، عفت‌ورزی و عفاف‌محوری و قانع بودن زوجین در زندگی مشترک به حداقل‌ها ضرورت دارد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: امروز علی‌رغم مشکلات اجتماعی و اقتصادی و موانعی که بر سر راه جوانان برای ازدواج وجود دارد، باید ساده‌زیستی در اولویت این زندگی‌ها قرار بگیرد تا بتوانند در آینده، زندگی خود را بسازند.

 

کد خبر 1191580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha