دولت نسبت به مجازات گرانفروشان برخورد  قاطعانه تری داشته باشد

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: دولت نسبت به مجازات گرانفروشان برخورد قاطعانه تری داشته باشد و از کاسبان می خواهیم رعایت انصاف در جامعه را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان‌پردیس در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه با تاکید بر مدیریت مصرف جدی آب از سخنرانی و حضور مرادی نسب مدیر امور منابع آب تهران و پردیس پیش از خطبه‌های نماز تشکر کرد و گفت: در شرایطی که با خشکسالی روبرو هستیم و کمبود آب داریم، نیازمند مدیریت مصرف قوی تر از گذشته داریم.

 

حجت‌الاسلام حسینی با بیان لبیک مردم مؤمن و انقلابی به ندای مقام معظم رهبری راجع به مستأجران ضعیف اظهارداشت: در جلسه خرداد ماه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که با حضور سران قوا و به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و دغدغه وزیر راه و شهرسازی راجع به افزایش اجاره بهای مسکونی، سقف افزایش اجاره بهای واحد های مسکونی تعیین شد که حداکثر افزایش اجاره بها در هر سال در تهران ۲۵ درصد و در شهرهای سراسر کشور ۲۰ درصد افزایش داشته باشد و از مقام معظم رهبری نیز استفتاء کردند که اگر مؤجران زیاده خواهی کردند و به این تصمیم قانونی کشور اعتنائی نکردند و ناراضی بودند، تکلیف نماز و روزه مستاجران چیست؟ که مقام معظم رهبری در جواب فرمودند: به طور کلی اگر حکومت اسلامی با ملاحظه مصالح عمومی کشور، مقرراتی را اعلام کردند، همه باید عمل کنند و مستأجر اگر می‌تواند با مؤجر مصالحه نماید و در صورتی که چاره‌ ای ندارد، سکونت او در آن با پرداخت اجاره براساس قانون، اشکال ندارد و نماز و روزه صحیح است.

 

وی افزود: این مصوبه و استفتاء به این معنا است که حاکمیت اقدام به موقع را انجام داده است لذا الان دیگر مردم مؤمن و انقلابی و ولایت‌مدار باید بیایند پای کار و آن محبتی که نسبت به اهلبیت(ع) در دل دارند با همدردی با مستاجران ضعیف به نمایش بگذارند و با عمل کردن به این قانون، ضعفا و اقشار ضعیف جامعه که مستأجر هستند را مشمول رأفت و مهربانی و هم نوع دوستی خود قرار بدهند.

 

امام جمعه پردیس به مناسبت اول ذی الحجه روز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا اشاره کرد: شروع هفته ازدواج با شعار «جوانی جمعیت با ازدواج سالم جوانان» است و البته شبکه بهداشت و درمان نیز در همین راستا رسالت ارتقای آگاهی و ترغیب جوانان و خانواده های آنان به انجام ازدواج سالم، شاد و پایدار دارد و وظیفه ما پرداختن به ضرورت های ازدواج از نظر اسلام بعنوان محبوب ترین بنا است.

 

وی همچنین با اشاره به روز صنعت بیان داشت: در این روز از همه مسئولین این حوزه استدعا دارم که به کاسبانی که به مردم رحم نمی‌کنند، رحم نکنید و نسبت گران‌فروشی‌ها برخود قاطعی داشته باشید و با کاسبانی که فضای غیراخلاقی در محدوده کاری خود ایجاد می‌کنند برخورد بکنید.

کد خبر 1191606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha