موانع داخلی پیش روی توسعه استان با تلاش مردم و مسئولان برداشته شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مردم استان ایلام و مهران در خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی پای کار هستند، گفت: موانع داخلی پیش روی توسعه استان با تلاش مردم و مسئولان برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۱۱ تیر) در نشست شورای اداری استان، اظهار کرد: استان ایلام در آغازین روزهای انقلاب اسلامی با محور روحانیت به ندای امام راحل لبیک گفتند و ثابت قدم تا کنون مانده اند.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با اشاره به اینکه مشارکت بیش از ۶۲ درصدی مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری یکی از جلوه های دیگر حضور در صحنه مردم و‌ پایبندی به آرمان های انقلاب اسلامی بوده است افزود:  آیت‌الله حیدری نقش مهمی در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس داشته است و قبل از انقلاب اسلامی حد اسلامی را در کشور در این استان اجرا کرده است.

 

وی ابراز کرد:  آیت الله حیدری ایلامی؛ در دفاع مقدس در شرایطی که استان ایلام هنوز ارتش نداشت با حضور میدانی خود ایلات و طوایف را مدیریت کرد و تا زمانی که نیروهای مسلح در استان حضور یافتند، در مقابل تجاوز دشمن ایستادگی کرد و نقش پدافندی ایفا کردند.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: تعداد شهدای روحانی استان نسبت به جمعیت استان قطعا در سطح کشور بی نظیر است که نسبت به جمعیت که در زمان جنگ داشتیم همه روحانیون ما در جبهه بودند و یکی از استان هایی است که بیشترین تعداد شهدای روحانی را دارد.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مردم‌هم‌ واقعا پای کار بودند و در جبهه و خط مقدم حضور داشتند و بدون اینکه شهرها را ترک کنند ماندند و از ایران اسلامی دفاع کردند، افزود:  در دوران دفاع مقدس، شهرها بمباران می شدند و در دل کوهها پناه می بردند و شهرهای خود را ترک نکردند و مظلومانه در دل کوهها مورد حمله قرار می‌گرفتند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه افتخار ما این است که مردم ما ماندند و دفاع کردند و نه تنها مهاجرت نکردند  و بلکه مهاجر پذیر بودند، ابراز کرد: در این استان خانواده های با ده شهید همزمان با هم به شهادت رسیدند و‌ مردمی که مقاوم  ماندند و هستند و باقی خواهند ماند.

 

وی بیان کرد: زیرساخت های استان ایلام پس از مدتها که از جنگ گذشته است، توسعه نیافته است، عدالت اقتصادی ایجاب می کند که وضعیت ما اینچنین نباشد ما نه تنها آزاده راه نداریم بلکه بزرگراه هم نداریم و استانی که این‌گونه باشد رغبتی برای سرمایه‌گذاری در سرمایه گذران در استان باقی نمی ماند.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: اربعین حسینی فرصتی است که خداوند در اختیار ما هم از لحاظ معنوی و هم از لحاظ مادی قرار داده است و هفتاد و پنج درصد زوار از طریق مرز مهران تردد می‌کنند، در اربعین حسینی هم همینگونه است و در برگشت بیشتر از این میزان است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: در برابر این ظرفیت که ایجاد شده است انتظار می رود که مسولان محترم کشوری توجه بیشتری به استان ایلام داشته باشند، مردم ایلام و مهران برای اربعین حسینی با تمام توان پای کار هستند و هر خانه یک موکب است اما با توجه به سیل میلیونی جمعیت پاسخگو نیست.

 

وی تصریح کرد: مکان هایی در شهرستان ها ایجاد کنیم  که جمعیت ده ها هزار نفری در این شهرستان ها کنترل شود،خدمات اولیه و و زیرساخت ها با توجه به شرایط گرما نیاز داریم که خیرین بایستی پای کار بیایند و این زمینه فراهم شود.

 

امام جمعه ایلام گفت: در خصوص اشتغال هم نیاز است که استان ایلام مورد توجه قرار گیرد، استان ایلام دارای ظرفیت نفت،گاز، معدن  و منابع طبیعی و گردشگری است و فرصت فوق العاده ای برای سرمایه گذاری دارد که مسئولان و نمایندگان استان دست به دست هم دهیم و موانع را در داخل استان برداریم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: در استان ایلام یک نوع مالکیت محلی و عرفی و مالکیت حقوقی داریم که مالکیت عرفی یک مانع برای توسعه استان به شمار می رود، باید با رفع این نوع مالکیت در استان، زمینه را برای سرمایه گذاری فراهم کنیم به‌ویژه برای کالاهایی که زمینه صادرات وجود دارد.

کد خبر 1191772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha