بیش از ۹۰ درصد عرصه ‌های ملی فارس دارای سند هستند

بابایی گفت: بیش از ۹۰ درصد عرصه ‌های ملی استان فارس دارای سند هستند و با حمایت ائمه‌ جمعه در تشویق کشاورزان به مستندسازی اسناد کشاورزی نقش موثری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسن بابایی»، امروز (یکشنبه 12 تیر) در دیدار با نماینده ولی‌ فقیه در فارس گفت: کاهش وضعیت پرونده‌ های قضایی در دادگاه‌ های تجدید نظر کیفری از وضعیت مطلوب در دادگستری فارس خبر می دهد.

معاون قوه قضاییه و رئیس سارمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه ‌های ملی در کشور وجود دارد و سال گذشته با کمک روسای دادگستری ۱۳۱ میلیون هکتار سند تک برگی برای این عرصه ها صادر شد و در حال حاضر ۹۶ درصد عرصه ‌های ملی کشور سند ملکی دارند.

وی اضافه کرد: ۱۸ میلیون اراضی کشاورزی نیز در سطح کشور داریم  که صدور شند برای اراضی که موجب اختلاف بین وارث شده، از اهداف امسال ماست و حدنگاری اراضی که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است از اولویت های اصلی به شمار می رود.

بابایی اعلام کرد: ۳۰ تا ۴۰ درصد از پرونده‌های حقوق کیفری در کشور به اراضی کشاورزی مربوط می شود که فاقد صدور سند هستند.

وی گفت: بیش از ۹۰ درصد عرصه ‌های ملی استان فارس دارای سند هستند و با حمایت ائمه‌ جمعه در تشویق کشاورزان به مستندسازی اسناد کشاورزی نقش موثری دارد.

کد خبر 1192429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha