همگرایی و وحدت رویه در بین دستگاه های فرهنگی ضروری است

اعلایی گفت: تکثر در بین دستگاه های فرهنگی برنامه ریزی در این بخش را با مشکلاتی روبرو کرده و لازم است همگرایی و وحدت رویه بین دستگاه های فرهنگی به وجود آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدمهدی اعلایی» امروز (سه شنبه 14 تیر) در بازدید سرزده از اد اره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که به مناسبت روز قلم صورت گرفت، بیان کرد: کارکنان این اداره کل پرچم دار تسهیل فعالیت اهالی قلم و همچنین حامیان آنها هستند و این انتظار هم وجود دارد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه گر فعالیت اهل فکر و قلم و تزریق فهم، دانش و معنویت در جامعه باشد.

 

استاندار قزوین ادامه داد: یکی از کارهای ویژه در استان زمینه سازی برای توسعه نشاط در جامعه است که یکی از وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم محسوب می شود.

 

وی عنوان کرد: موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد زودبازده نیست و و باید با تلاش در بازه زمانی مشخص شاهد اثرگذاری این فعالیت ها باشیم.

 

اعلایی در ادامه تصریح کرد: زبان انقلاب اسلامی، زبان فرهنگ و هنر است و در سیره و زندگی امامین انقلاب هم توجه به فرهنگ و هنر دیده می شود به طوری که معمار کبیر انقلاب یک شاعر بودند و شاعران دنیا باید بدانند امام خمینی (ره) در کنار جایگاه سیاسی و عرفانی که داشتند شاعری توانمند هم بودند.

 

وی با اشاره به تنوع مأموریتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد و اثرگذاری این مجموعه تأکید کرد: تکثر در بین دستگاه های فرهنگی برنامه ریزی در این بخش را با مشکلاتی روبرو کرده و لازم است همگرایی و وحدت رویه بین دستگاه های فرهنگی به وجود آید.

 

استاندار قزوین در پایان با اشاره به اهمیت اقتصاد فرهنگ و هنر یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای تحول اقتصادی هنرمندان تسهیل گری کند.

 

کد خبر 1193008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha