حل معضل پیری جمعیت نیازمند وحدت همگانی است

مصطفی پور بابیان اینکه پیری جمعیت از ابر بحران های کشور شمرده می شود گفت : حل معضل پیری جمعیت نیاز مند وحدت همگانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین مصطفی‌پور»  امروز ( سه شنبه،۱۴ تیر ) در جلسه ستاد خانواده و جمعیت گیلان اظهار کرد: متاسفانه جمعیت گیلان رو به پیری است و این استان پیرترین استان کشور است.



معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه "پیری جمعیت" یکی از اساسی‌ترین موضوعات و ابرچالش کشور شمرده می شود گفت: متاسفانه گیلان وضعیت خوبی ندارد و نیاز به برنامه ریزی اساسی دارد.‌



مصطفی پور با تاکید بر اینکه بایستی جمعیت را به سمت جوانی ببریم افزود: اجرای برنامه‌های افزایش جمعیت جوان نیازمند وحدت ملی است.



وی به ضرورت استفاده از ظرفیت کارشناسان ذیل ستاد خانواده و جمعیت اشاره و بیان کرد: بدون پشتیبانی و تامین اعتبار هم نمی‌توان کار را به درستی پیش برد بنابراین در نظر گرفتن مشوق‌ها بسیار اهمیت دارد و از سوی دیگر باید از تجربیات جهانی که از این مشکل جمعیتی عبور کردند استفاده کنیم.



وی با بیان اینکه برخی جوانان نیز به دلیل موضوعات اقتصادی نمی‌توانند ازدواج کنند و یا در فرزندآوری موفق باشند خاطرنشان کرد: پشتیبانی‌ها و در نظر گرفتن مشوق‌ها می‌تواند موجب ایجاد اشتیاق در ازدواج و فرزندآوری شود.



معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان با اشاره به موضوع بهداشت و اهمیت کمک به درمان ناباروران تصریح کرد: آموزش و کمک به خانواده‌های نابارور نیز حائز اهمیت است و بستر خوبی در گیلان برای درمان ناباروری وجود دارد‌.



مصطفی‌پور نجات گیلان از معضل پیری جمعیت را در گرو اهتمام ویژه و تلاش بیشتر مسئولان در این حوزه، برنامه‌محوری عنوان و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بارها این موضوع را هشدار دادند از دستگاه‌ها و مسئولان خواستند که تمام تلاش خود را برای جوانی جمعیت به‌کار گیرند.



عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان نیز در این جلسه از ارائه بسته‌های تشویقی ازدواج و وام‌های درمان ناباروری به مددجویان این نهاد خبر داد و اظهار داشت: ۴۱ میلیارد تومان سال گذشته به ۲ هزار و ۵۵۰فر از زوجین جوان گیلانی در قالب جهیزیه و کمک هزینه ازدواج پرداخت شود

کد خبر 1193216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha