کمبود آب شرب مهمترین مشکل روستاهای زیرکوه/ زرشک افین ثبت ملی شود

غیرتی با بیان اینکه کمبود آب شرب مهمترین مشکل روستاهای زیرکوه است، گفت: خشکسالی های اخیر ضربه سنگینی به اقتصاد زیرکوه وارد کرده است و درخواست داریم تا زرشک روستای افین در جهت حل مشکلات اقتصادی این شهرستان ثبت ملی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «محمدرضا غیرتی» امروز (16 تیر) در شورای اداری زیرکوه اظهار داشت: بیش از 120 کیلیومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در خراسان جنوبی وجود دارد که با نگاه ویژه به مناطق مرزی این تهدید به فرصت می توان تبدیل کرد.

 

فرماندار زیرکوه به پایانه مرزی یزدان شهرستان زیرکوه اشاره کرد و گفت: راه اندازی و دایرشدن این پایانه می تواند باعث ایجاد تحولی عظیم اقتصادی در منطقه مرزی شهرستان زیرکوه شود.

 

وی با بیان اینکه مناطق گردشگری بی نظیری در زیرکوه وجود دارد، افزود: این مناطق با کمترین نگاه و توجه می توانند تحولی ایجاد کنند و در شهرستان زیرکوه گردشگران جهانی و کشوری داریم و امیدواریم نگاه ویژه ای در این زمینه صورت گیرد.

 

غیرتی در خصوص معادن و ذخایر این شهرستان عنوان کرد: معادن سنگ آهن و سنگ شجر از جمله ذخایر این شهرستان هستند و کارخانه کنستانتره آهن به سرعت در حال اجرا است و طرح توسعه آن نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

فرماندار زیرکوه با توجه به اینکه اقتصاد این شهرستان وابسته به بخش کشاورزی و دامداری است، ادامه داد: خشکسالی های اخیر ضربه سنگینی را به اقتصاد این شهرستان وارد کرده است و اگر حداقل بارندگی به موقع در شهرستان داشته باشیم این مشکلات مرتفع خواهند شد.

 

وی در ادامه گفت: محصولات استراتژیک از جمله زرشک در زیرکوه وجود دارد که نیازمند نگاه ویژه برای ثبت ملی محصول زرشک روستای افین این شهرستان هستیم.

 

غیرتی با بیان اینکه امسال بیش از یک هزار و 400 تُن توسط کشاورزان زیرکوه تولید شده است، افزود: طرح های آبخیزداری و آبیاری کم فشار خوبی در زیرکوه با همیاری و همکاری کشاورزان اجرا شده است.

 

فرماندار زیرکوه با تاکید بر اینکه تامین آب شرب مهم ترین مشکل روستاهای زیرکوه است، گفت: در برخی از روستاها به علت خشکسالی و فرسوده بودن شبکه های آبرسانی با کمبود آب شرب مواجه هستیم.

 

 

 

کد خبر 1193960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha