عفاف و حجاب باید در جامعه همواره در جریان باشد/مسئولان دستگاه‌ها باید در این زمینه بکوشند

سعیدی گفت: همه مسئولان در ادارات باید در راستای موضوع عفاف و حجاب بکوشند و در زمینه گسترش این دو وظیفه الهی نهایت دقت و تلاش را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» امروز (جمعه هفدهم تیر) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم گفت: از نافرمانی خداوند بپرهیزید چراکه همان‌که گواه است، داوری هم می‌کند، انسان در عرصه زندگی دارای دوعالم درون و بیرون است که عالم بیرون عرصه حضور و روابط انسان با دیگران است ولی عالم درون همان عالمی است که انسان بدون حضور دیگران با خودش دارد و در این عالم انسان با اندیشه‌ها و آرمان‌ها و آرزوهای خودسر و کار دارد.
 

امام‌جمعه قم گفت: رعایت تقوا هرچند در عالم بیرون خوب و وظیفه است، اما آنچه مهم است و حقیقت تقوا و واقعیت تقوا را در انسان نشان می‌دهد، این است که انسان در عالم درون هم حریم خدا را حفظ و احکام الهی را پاسداری کند.
 

وی به‌روز عرفه اشاره کرد و گفت: در خصوص ارزش و اهمیت عرفه امام صادق(ع) می‌فرمایند که کسی که در ماه رمضان مورد مغفرت قرار نگیرد دیگر فرصتی ندارد، مگر آنکه روز عرفه را درک کند، از ظهر روز عرفه تا غروب عرفه فرصت استثنایی برای نزدیکی به خداوند است و بهترین کار در این فرصت دعاست.


سعیدی گفت: در روایات آمده است که اگر دعا نکنیم خداوند نیز به ما عنایت نمی‌کند، پیامبر(ص) می‌فرمایند که پروردگار شما فرصت‌هایی را در زندگی قرار می‌دهد که باید از آن استفاده کنیم. امام صادق(ع) در خصوص روز عرفه می‌فرمایند که در این روز هر دعایی را که دوست داری برای خودت بخوان و در دعا کردن بکوش و روز عرفه روز دعاست و خداوند نیز وعده اجابت داده است.


امام‌جمعه قم به شهادت حضرت مسلم(ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت اولین شهید راه امام حسین(ع) بودند و ایشان تلاش‌های زیادی برای هدایت مردم کوفه انجام دادند امام درنهایت آن‌ها به یاران امام حسین(ع) خیانت کردند.


وی همچنین به عید سعید قربان اشاره کرد و گفت: در میان اعیاد اسلامی، یعنی عید سعید قربان و فطر بین همه مسلمانان مشترک است و هرسال از سوی همه مسلمانان گرامی داشته می‌شود، در روز عید قربان، حضرت ابراهیم(ع) طبق دستور الهی فرزند خود را برای قربانی به درگاه خداوند برد اما خداوند اجازه نداد و گوسفندی را قربانی کردند.


امام‌جمعه قم گفت: در این روز هم نماز عید سعید قربان را بخوانید و هم در هر توان مالی که دارید، اقدام به قربانی کنید که بسیار ارزشمند و مورد تأکید است.


سعیدی تصریح کرد: امروز در سرزمین عرفات، روز عرفه است که پیام مهم و ارزشمند رهبری معظم انقلاب نیز قرائت شد که ایشان به جایگاه و مسائل مهم مربوط به حج اشاره کردند.


وی گفت: حج در تعبیر رهبر مقام معظم رهبری ترکیبی از دو عنصر سیاسی و فرهنگی است و دین اسلام، آمیزه‌ای از این مسائل است و دشمنان تلاش گسترده‌ای برای کم کردن وحدت و معنویت در میان مسلمانان کردند که امیدواریم جامعه اسلامی با شنیدن این پیام، برای خدا قیام کنند و بت‌های کفر را ساقط کنند.


امام‌جمعه قم به 21 تیرماه، روز عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در این روز رضاخان فاجعه گوهرشاد را راه انداخت و مردم برای دفاع از عفاف و حجاب آمده بودند امام توسط رضاخان به خاک و خون کشیده شدند.


وی گفت: امروز که به لطف خداوند و عنایات اهل‌بیت(ع) با رهبری‌های حکیمانه، ایران اسلامی دارای نظامی مقتدر در جهان شده است و دشمنان قسم‌خورده در ابتدا در اندیشه فروپاشی بودند، اما تاکنون که بیش از 40 سال از عمر انقلاب می‌گذرد، لازم است که همه مسئولان و مردم از ارزش‌های دینی و انقلابی دفاع کنند.


سعیدی گفت: همه مسئولان در ادارات باید در راستای موضوع عفاف و حجاب بکوشند و در زمینه گسترش این دو وظیفه الهی نهایت دقت و تلاش را داشته باشند.

کد خبر 1194039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha