حجاب و عفاف از مهمترین ارزش های اسلامی، اخلاقی و انسانی است

امام جمعه شهرستان بهارستان گفت: حجاب و عفاف از مهمترین ارزشهای اسلامی، اخلاقی و انسانی و از ضروریات اسلام و مورد تاکید اسلام و از پیشوایان معصوم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران،  حجت الاسلام محمود نورپور امام جمعه شهرستان بهارستان در خطبه اول نماز جمعه ظهر امروز با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) به بیان ظلم به اقسام آن پرداخت و یادآور شد: بر همه لازم از شرک خفی و پنهان مثل ریاء و تظاهر پرهیز کنیم تا اعمالمان رنگ الهی به خود بگیرد.

 

وی در خطبه نماز ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) و گرامیداشت  روز عرفه و روز نیایش و مناجات با خداوند متعال، اظهار داشت:امید است از  قرائت دعای پرفیض عرفه که امام حسین (ع) آن را در صحرای عرفات با چشمانی گریان زمزمه کرده اند و در بردارنده درس توحید ناب و آموزه های عقیدتی و عرفانی است غفلت نکنیم.


خطیب نماز جمعه بخش گلستان در ادامه ضمن تبریک عید سعید قربان، عید ایثار و بندگی،  به سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخانی و روز عفاف و حجاب اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: حجاب و عفاف از مهمترین ارزشهای اسلامی، اخلاقی و انسانی و از ضروریات اسلام است، حجاب و عفاف که پیوند تنگاتنگی با هم دارند مورد تاکید اسلام و از پیشوایان معصوم است.


حجت الاسلام نورپور ادامه داد: در اسلام باید زن حجاب خویش را و خطوط محرم و نامحرم را رعایت کند؛ چرا که رعایت حجاب برکات فراوانی دارد از جمله، آرامش روانی در جامعه، استحکام بنیاد خانواده، تقویت امنیت اجتماعی زنان، جلوگیری از فساد و روابط ناسالم جنسی،  حفظ کرامت زن و... از جمله فوائد آن است.


وی افزود: حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در دولت اسلامی توسط مسئولین و کارگزاران اسلامی بویژه در ادارات، مدارس، دانشگاهها، مراکز بهداشت و درمان، مطب ها، درمانگاه ها و فروشگاه ها، شرکت های تولیدی و... امری الزامی است. بدانید دشمن می خواهد در این کشور علوی تاریخ تلخ اندلس را پیاده کند و با ترویج فرهنگ ابتذال و بی حجابی، فرهنگ دینی ما را می خواهند عوض کنند.و لذا مردم مسلمان و متعهد، کارگزاران حکومت اسلامی و ... نمی توانند در برابر بدحجابی و گناه آشکار، بی تفاوت و منفعل باشند و کاری نکنند. رسول اکرم(ص) فرمودند: گناه، هرگاه پنهانی انجام شود فقط انجام دهنده آن زیان دیده است و اگر آشکار انجام شود و با آن مقابله نشود به همگان زیان می رساند.


امام جمعه بخش گلستان در پایان یادآور شد: در شهرستان هم قدم اول باید از ادارات، مدارس، شبکه بهداشت، بیمارستان، مطب ها و داروخانه ها و درمانگاه های خصوصی شروع شود و کسانی که در امر عفاف و حجاب فعالیت دارند و موفق هستند تشویق شوند.

کد خبر 1194067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha