مردم از خرید دام زنده در کنار خیابان‌ها خودداری کنند

پورضرب گفت: مردم آستارا از خرید دام زنده در کنار معابر عمومی، خیابان‌ها و افراد غیرمجاز خودداری کنند.

«بهرام پورضرب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: به منظور حفظ سلامت همشهریان و تامین بهداشت عمومی جامعه، شبکه دامپزشکی آستارا در سطح شهرستان آماده بازرسی بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی است.

 

رئیس اداره دامپزشکی بندر آستارا با بیان‌اینکه جهت پیشگیری از مخاطرات ناشی از بیماری‌های مشترک انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو، دام‌ها در کشتارگاه‌های صنعتی ذبح شود، افزود: همشهریان برای ذبح دام حتما به مراکز عرضه بهداشتی دام مراجعه کنند.

 

وی از مردم خواست از خرید دام زنده از کنار معابر عمومی، خیابان‌ها و افراد غیرمجاز خودداری کنند.

 

پورضرب با اشاره به اینکه اکیپ‌های بازرسی ثابت و سیار شبکه دامپزشکی از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ عصر آماده خدمات‌رسانی به همشهریان است، گفت: با توجه به مهیا بودن شرایط بهداشتی جهت ذبح دام و کنترل، بازرسی و معاینه بهداشتی توسط دامپزشکان در مراکز مجاز عرضه و قربانی دام، از ذبح دام‌ها در معابر عمومی، خیابان‌ها و کوچه‌ها جدا پرهیز کنند.

 

رئیس اداره دامپزشکی بندر آستارا با بیان‌اینکه دامپزشکان مستقر در مراکز عرضه بهداشتی دام از ذبح دام‌های مبتلا به بیماری جلوگیری و دام مبتلا را قرنطینه و از فروش آن ممانعت می‌کنند، افزود: همشهریان با اعتماد به این مراکز، تنها دام خود را پس از معاینه توسط دامپزشک تهیه کنند.

 

وی، همشهریان در هنگام خرد کردن گوشت یا شستشوی آن از دستکش استفاده کنند، تصریح‌کرد: گوشت‌های تهیه شده، تا قبل از مصرف باید به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شوند.

 

پورضرب خاطرنشان‌کرد: شماره ۱۵۱۲ شبکه دامپزشکی در روز عید سعید قربان آماده هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شهروندان است.

کد خبر 1194152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha