استقرار ۲۵۰۰ نیروی پلیس در اسلام آباد برای تامین امنیت مراسم عید سعید قربان

حدود ۲۵۰۰ پلیس در روز عید قربان برای انجام وظیفه امنیتی در اسلام آباد، پایتخت پاکستان مستقر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dawn»، حدود 2500 پلیس در روز عید قربان برای انجام وظیفه امنیتی در اسلام آباد، پایتخت پاکستان مستقر خواهند شد.

 طبق یک طرح امنیتی، عبادتگاه ها به سه دسته الف، ب و ج تقسیم شده اند دسته الف دارای 40 مسجد و 20 امامزاده، «دسته ب» دارای 365 مسجد و شش امامزاده است و بقیه در دسته ج هستند.

حدود 1000 پلیس به همراه داوطلبان و نگهبانان در 1032 مسجد و 28 امامزاده برای پوشش امنیتی مراسم عید قربان تحت نظارت چهار ناظر پلیس و 11 معاون معاون مستقر خواهند شد.

پلیس اسلام آباد اعلام کرد که بیش از 150 نفر از مسئولان شعبه ویژه نیز در مناطق حساس برای جمع آوری اطلاعات و مراقبت مستقر خواهند شد.

بر اساس بیانیه منتشر شده در این زمینه تیم هایی از اداره مبارزه با تروریسم (CTD) نیز در نقاط تفریحی مستقر خواهند شد.

جوخه عقاب همچنین در مناطق مختلف، قبرستان ها، بازارها و اماکن جماعات عید فطر نیز گشت می زند.

«طاهر اقبال»، سخنگوی پلیس نیز در این باره گفت:  یک طرح امنیتی جامع برای عید قربان ارائه شده است که بر اساس آن بیش از 2000 پرسنل پلیس در مساجد، امامزاده ها و ساختمان های مهم مستقر خواهند شد.

او گفت که همه نوع مرخصی برای افسران پلیس برای عید قربان لغو شده است.

به گفته اقبال این طرح امنیتی با همکاری اداره منطقه و سایر نهادهای مجری قانون تدوین شده است.

 وی افزود: تمام افسران پلیس هدایت شده اند تا شخصا در مناطق تحت صلاحیت خود گشت زنی کنند تا از اجرای تدابیر امنیتی اطمینان حاصل کنند.

اقبال گفت:هیچ فردی نباید بدون بازرسی بدنی مناسب وارد مساجد و امامزاده ها شود، همچنین باید گیت های عبوری در مکان های باز نصب شود .

کد خبر 1194389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha