مردم، دام قربانی را از مراکز مجاز خریداری کنند

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: مردم، دام مورد نیاز عید قربان را از مراکز مجاز خریداری کنند تا از بروز مشکلات بهداشتی جلوگیری شود.

«علی اکبر دلیرصحرایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: در استان ۲۰ مرکز عرضه دام زنده به مناسبت عید قربان از امروز فعال شد که هشت مرکز ثابت و مابقی سیار است.

 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: کارشناسان دامپزشکی در این مراکز حضور دارند و سلامت دام زنده را بررسی و خدمات رایگان ارائه می دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می شود که دام قربانی را از این مراکز تهیه کنند.

 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در روز عید قربان، خدمات بخش خصوصی در مراکز و کلینیک‌های دامپزشکی تمامی شهرستان های استان رایگان است.

 

عرضه دام قربانی در ۵ مرکز بجنورد 

 

شهردار بجنورد هم گفت: پنج مرکز عرضه دام زنده در این شهر برای پاسخ به نیاز مردم در عید قربان ساماندهی شده که در این مراکز، دامپزشکی کنترل و نظارت بر سلامت دام را انجام می دهد.

 

«جواد حمیدی» اظهارداشت: این مراکز شامل کشتارگاه قدیم، میدان جوادیه، چهارراه رسالت (میدان بار)، خیابان عترت و ایثار است.

 

وی افزود: مراکزی نیز برای خرید و فروش پوست دام کشتار شده در چهار راه خیام، جوادیه و چهارراه خوشی در نظر گرفته شده و خرید و فروش دام در مکان دیگر از شهر ممنوع است.

 

وی با تاکید بر اینکه عرضه دام زنده در معابر شهر غیرمجاز است، گفت: نیروهای شهرداری بر جلوگیری از فروش دام زنده در خارج از محل های مشخص شده در سطح شهر نظارت و بازدید لازم را انجام می دهند.

 

شهردار بجنورد عنوان کرد: ضایعات زباله های تولیدی در روز عید قربان در دو نوبت صبح و عصر جمع آوری می شود.

 

 

کد خبر 1194546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha