عید قربان روز تمرین بندگی و مبارزه با زوایای دنیایی است

حجت الاسلام کریمی،گفت: عید قربان روز تمرین بندگی، گذشت، ایثار و مبارزه با زوایای دنیایی است، روزی که انسان باید تسلیم دستورات الهی باشد و در برابر خواست‌ها و تمایلات نفسانی خود بایستد.

حجت‌الاسلام ارسلان کریمی،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه،با اشاره به اینکه عید قربان روز آزمایش و امتحان است ، گفت: عید قربان نماد بندگی و تسلیم شدن در برابر خداست، در این روز حضرت ابراهیم سه بار مورد امتحان الهی قرار گرفت. اول به جان، دوم به مال و سوم اولادش مورد امتحان قرار گرفت و در هر سه مورد موفق بیرون آمد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دالاهو ، افزود: معنای بندگی یعنی حرف خدا را پیشواتر از حرف خود و دیگران قرار دادن این مقام حتی بالاتر از مقام رضااست و حضرت ابراهیم با دیدن خواب‌های متوالی برای ذبح فرزندش در این امتحان دعوت شد. اما با عمل کردن به خواب و انجام این کار سربلند از درگاه خداوند بیرون آمد.

 

وی خاطر نشان کرد: این عید از دو جهت بندگی و تقرب به خدا و قربانی کردن و تسلیم بودن ارزشمند است، عید قربان دارای یک بعد اجتماعی است که نباید آن را فراموش کنیم و آن سنت کمک به فقرا و نیازمندان است و یادآوری این موضوع که قربانی در مسیر بهره‌مندی بیشتر نیازمندان باشد.

 

حجت‌الاسلام کریمی، تصریح کرد: عید قربان به معنای بازگشت انسان به مقام تقرب الهی است و این مقام در سایه مبارزه با هوا‌های نفسانی و خودسازی و بهره‌گیری از فرصت‌های ناب به دست می‌آید.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دالاهو،گفت:تاریخ عید قربان در حقیقت به قبل از تاریخ اسلام باز می‌گردد، این روز در حقیقت همان روزی است که حضرت ابراهیم(ع) به اذن الهی از ذبح فرزندش اسماعیل در راه پروردگار معاف شد و به جای آن قوچی را در راه خداوند قربانی کرد از آن روز تا به امروز به عنوان عید قربان نامگذاری و جشن هایی برپا می شود.

 

کد خبر 1194562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha