قربانی کردن نمادی پرمفهوم و بامعنا به همراه آثار و برکات زیاد است

حجت‌الاسلام میرعالی با اشاره به اینکه قربانی کردن آثار و برکات زیادی دارد گفت: قربانی کردن یکی از اعمال حج است و به عنوان نمادی پرمفهوم و بامعنا محسوب می‌شود که حجاج انجام می‌دهند.

«حجت‌الاسلام سید کوروش میرعالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با تبریک عید قربان اظهار کرد: تمامی اعمال عبادی که حجاج در حج انجام می‌دهند و این مسئله که خداوند روز عید حاجیان بیت‌الله حرام را عید قربان گذاشته، بسیار قابل تأمل و تفکر است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور مسجد صاحب‌الزمان (عج) چمگلک شهرستان اندیمشک عمل و عبادت حج را یک عبادت عملی و عملیاتی دانست و افزود: قربانی کردن یکی از اعمال حج است و به عنوان نمادی پرمفهوم و بامعنا محسوب می‌شود که حجاج انجام می‌دهند.

 

وی اذعان کرد: حجاج در قربانی کردن به عنوان عمل عبادی عملی حج، به آن نقطه از معنویت می‌رسند که حاضر هستند جان خود را هم برای خداوند قربانی و فدا کنند.

 

حجت‌الاسلام میرعالی تصریح کرد: خداوند این قربانی را عوض آن قربانی نَفْس از انسان تقبل می‌کند و این یک امتیاز به حساب می‌آید که پروردگار به بشر داده است.

 

وی با بیان اینکه قربانی کردن آثار و برکات زیادی دارد خاطر نشان کرد: حج فرصتی را برای خلوت کردن انسان با خداوند سبحان فراهم می‌کند.

 

کد خبر 1194589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha