عید قربان ‌نماد از خود گذشتگی و دل کندن از دلبستگی‌های دنیوی است

حجت الاسلام شمس الدین عید قربان را نماد از خود گذشتگی ، کنترل نفس، دل کندن از دلبستگی‌های دنیوی عنوان کرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» امروز ( یک‌شنبه، 18 تیر) در خطبه های نماز عید قربان اظهار داشت: برای حفظ هویت انقلاب باید ویژگی های شخص امام (ره) و ویژگی های مکتب امام (ره) مورد توجه و عمل قرار گیرد.

 

امام جمعه انزلی افزود: سلوک با خدا به معنای تهذیب نفس و خودسازی است تا انسان در مسیر جلب رضایت خدا گام بردارد. تفاوت انسانها در این است که هر کس عملی انجام‌ می‌دهد و برای چیست ؟ اگر اعمال و رفتار انسان برای خدا بود در درجه نزدیکی با خدا قرار دارد و تقوا موجب تفاوت انسانها نزد خداست.

 

وی افزود: عده ای تعالیم الهی و دستورات اولیاء خدا را شنیده اند اما در این مسیر حرکتها متفاوت است. اینگونه نیست که کسی بخواهد به سعادت دنیا و آخرت برسد ولی در مسیر تهذیب و تقوا نباشد.

 

شمس الدین تصریح کرد: روز عید قربان روز دل کندن از نفسیات و نماد از خود گذشتگی کنترل نفس و دل کندن از دلبستگی‌های دنیوی است.

 

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به قیام‌ مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخانی گفت: حجاب نشانه سعادت فرد جامعه و از مکارم ‌والای اخلاقی است بر اساس آنچه در سیره ائمه و قرآن بیان شده حفظ حجاب را امر الهی می داند.

 

شمس الدین تاکید کرد: برای ترویج حجاب باید همه دستگاه‌ها پای کار باشند، نمی شود در جامعه اسلامی بگوییم حجاب اصل و ضرورت دینی است ولی در دستگاه اجرایی بد حجابی داشته باشیم.

 

وی اظهار داشت: باید همه مجموعه های نظام مقید به حجاب داشته باشند کارکنان دولت چون حقوق بگیر دولت هستتد، موظف هستند حجاب را رعایت کنند و مراجعین به دستگاه‌های دولتی نیز باید حجاب ا رعایت کنند.

 

شمس الدین مسئله حجاب را یک مسئله فردی دانست که همه باید نسبت به حفظ آن وظیفه داشته باشند و اول از خود و خانواده به معنی عام ‌آن‌ آغاز کنند و خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی در این زمینه وظیفه دارند ولی نبایند منتظر باشیم که فقط آنها وارد عمل شوند و در کنار وظایف دستگاهها این‌ یک‌ وظیفه دینی و فردی است . اگر دستگاهها وظیفه خود را انجام‌ ندهند رافع تکلیف ما نیست

کد خبر 1194623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha