تلاش رسانه‌های مغرض برای حیا زدایی/ حجاب یک رسانه هویت ساز است

گودرزوند حجاب را یک رسانه هویت ساز خطاب کرد و با تاکید بر اینکه حجاب به مناسبات زن و مرد شکل می‌دهد گفت: تمام تلاش رسانه‌های مغرض در فضای مجازی حیا زدایی و عفت زدایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عارفه گودرزوند» شامگاه سه‌شنبه (۲۱ تیر) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: بنا بر گواهی تاریخ در اکثریت قریب به اتفاق ملتها و آئین‌های جهان حجاب امری معمول و رایج بوده است.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه هرگز پوشش زدایی و حجاب زدایی در ملت‌ها و‌آئین‌ها انجام نشده است افزود: اگر نقوش انسانهای اولیه را هم پیش از مذهب در درون غارها ببینیم متوجه می‌شویم که پوشش وجود داشته است.

 

گودرزوند با تاکید بر اینکه در یونان باستان یکی از الهه‌ها به نام الهه عفت نامگذاری شده است تصریح کرد: در ایران باستان نیز زنان با لباس‌ها و آستین‌های بلند از منزل خارج می‌شدند و در زمان زرتشت زنان از روبنده استفاده می‌کردند.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه طبق موارد اشاره شده دین مبدع لباس و حجاب و پوشش نبوده است ابراز داشت: بحث پوشش برآمده از متن جامعه می‌باشد یعنی انسان پوشش را از راه زیستن به دست آورده و این امر نشانه تمدن انسانی است.

 

گودرزوند خوده لباس را از دید جامعه‌شناسان یک کنش اجتماعی خواند و اذعان کرد:‌ انسان در درون خود برهنگی را رشت می‌داند برای اینکه از این برهنگی فرار کند پوشیدگی را اختراع کرد.

 

وی حجاب را یک رسانه هویت ساز و خطاب کرد و با تاکید بر اینکه حجاب به مناسبات زن و مرد شکل می‌دهد افزود: حجاب بستر یک زیست عفیفانه را فراهم می‌کند تا زن و مرد راحت بدون نگاه جنسیتی با یکدیگر مناسبات اجتماعی داشته باشند.

 

این استاد دانشگاه لباس را از شئون انسانی و فطری برای یک فرد دانست و اضافه کرد: وقتی یک جامعه نتواند حجاب و عفاف و پوشیدگی مزایای آن را به خوبی تبیین کند جوان هم برای خود افتخاری نمی‌بیند که حجاب کند و افراد پوشیده هم دچار سختی می‌شوند.

 

گودرزوند‌ اذعان داشت: بحث عرف و قانون هرگز از هم جدا نیستند ، مسأله حجاب برگرفته از شرع است و‌ شرع با توجه به نیازهای وجود آدمی و فطرت او حجاب را تعریف کرده به بیان دیگر هم عرف و‌هک قانون در حوزه حجاب در کنار یکدیگر هستند.

 

وی با بیان اینکه رسانه‌های معرض تمام تلاششان در فضای مجازی حیا زدایی و عفت زدایی است خاطرنشان کرد: ما به یک صنعت مد و پوشاک مستقل نیاز داریم زیرا در حال حاضر در این حوزه هیچ حرفی برای گفتن نداریم.

کد خبر 1195515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha