کتابت فرازهای غدیری توسط خوشنویسان نوجوان در مسجد مقدس جمکران

۶۰ نفر از خوشنویسان نوجوان استان قم در آستانه عید غدیر عبارات غدیری و مهدوی را در مسجد مقدس جمکران کتابت می‌کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: ویژه برنامه «خط فیروزه ای» در ایام دهه امامت و ولایت به همت معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران و انجمن خوشنویسان استان قم در کتابخانه و مرکز اسناد این مکان مقدس برگزار شد و طی آن 60 نفر از خوشنویسان نوجوان استان قم عبارات مرتبط با غدیر و مهدویت را کتابت کردند.

 

برگزاری نخستین رویداد خوشنویسی با حضور نوجوانان در مسجد جمکران

حجت الاسلام حسین آبادی در حاشیه اجرای این برنامه با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران در مناسبت های طول سال به ویژه ایام نیمه شعبان میزبان رویداد خوشنویسی «خط فیروزه ای» را با حضور اساتید خوشنویسی است، ابراز کرد: در این طرح خوشنویسان با حضور در مسجد مقدس جمکران فرازهایی از دعاها و عبارات مهدوی را کتابت کرده و به زائران این مکان مقدس اهدا می کنند.

وی ادامه داد: در اقدامی نو، با همکاری انجمن خوشنویسان استان قم نخستین رویداد خوشنویسی ویژه نوجوانان پسر و دختر در ایام دهه ولایت و امامت با هدف کتابت عبارات و جملات مرتبط با غدیر و مهدویت برگزار شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: در حال برنامه ریزی هستیم تا در آینده میزبان هنرمندان عرصه های دیگر هنری از جمله هنرمندان نقاش، گرافیست و ... باشیم و رویدادهای مختلف هنری را با محوریت امام زمان(عج) در این مکان مقدس برگزار کنیم.

 

خوش‌نویسی 60 نوجوان همزمان با دهه ولایت در مسجد مقدس جمکران

علی اصغر نظری رئیس انجمن خوشنویسان استان قم نیز در حاشیه این برنامه با بیان اینکه با همکاری مسجد مقدس جمکران در ایام نورانی دهه ولایت و عید غدیر 30 نفر از خوشنویسان نوجوان پسر و 30 خوشنویس نوجوان دختر طی دو روز در این مکان مقدس کتابت می کنند، ابراز کرد: از آثار برگزیده کتابت شده در این برنامه تجلیل خواهد شد و سپس این آثار در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مقرر شده در برنامه های مختلف علاوه بر اساتید برجسته از نوجوانان نیز برای کتابت در مسجد مقدس جمکران دعوت شود و نوجوانان خوشنویس ما نیز از این طرح استقبال خوبی کردند.

 

انجمن خوشنویسان مهدوی کشور راه اندازی شود

محمد کاظم پورامینی قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران نیز در حاشیه بازدید از اجرای این برنامه ضمن تقدیر از اجرای این برنامه، اظهار کرد: یکی از طرح هایی که می توان در قالب برنامه «خط فیروزه ای» با حضور اساتید برجسته خوشنویسی کشور انجام داد کتابت تمام آیات مهدوی با ترجمه و همچنین احادیث مهدوی است که در نهایت ظرف چند سال مجموعه ای ارزشمند، فاخر و بی بدیل خلق می شود که می توان آن را در نمایشگاه های مختلف در معرض دید عموم علاقه مندان قرار داد.

 

وی ادامه داد: می توان با استفاده از این ظرفیت، تشکل یا انجمن خوشنویسان مهدوی کشور را در مسجد مقدس جمکران تشکیل داد و به این واسطه علاوه بر جمع شدن خوشنویسان حول محور امام زمان(عج)، توجه مسئولین فرهنگی هنری کشور را نیز جلب کرد و حمایت های مورد نیاز را از آنان گرفت و هنر خوشنویسی که در برخی موارد مغفول مانده را به جایگاه اصلی آن رساند.

کد خبر 1195749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha