غدیر؛ جشن مدیریت عصمت بر جامعه بشریت/ جامعه اسلامی در پذیرش اصل امامت بدون اختلاف است

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه غدیر؛ جشن مدیریت عصمت بر جامعه بشریت است؛ گفت: جامعه اسلامی در رابطه با امامت اختلافی ندارد و معتقدند جامعه امام می خواهد اما اختلاف کلامی و اعتقادی در اینکه جایگاه امامت در کجا است، وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والسملمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های نمازجمعه(24 تیرماه) و در ادامه سلسله مباحث هفته های گذشته، یکی از ریشه های مهم سعادت را تقوای الهی دانست و افزود: تقوا دو محور اصلی دارد که اگر رعایت شد، متقی می شویم.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان « یاد خدا» را اولین محور تقوا ذکر کرد و گفت: محور دوم «توجه به دادگاه عدل الهی» است و این دو یعنی توجه به مبدأ و معاد، موتور محرکه تقوا هستند.

 

 

 

وی اولین دستاورد تقوا را فرقان یعنی قدرت تشخیص حق از باطل عنوان و بیان کرد: این فرقان، راه سعادت و شقاوت را برای ما مشخص می کند.

 

 

امام جمعه کرمان آثار و برکات تقوا در زندگی را فوق العاده دانست و بر لزوم رعایت تقوای فردی، جمعی، تقوا در محیط کار، خانواده، در برخورد با همسر، فرزندان، همسایگان و بر تقوای مالی، تقوای سیاسی، تقوای جنسی و مواجهه با نامحرم و... تأکید کرد.

 

 

وی در همین رابطه، نمازگزاران را به خواندن کتاب منازل الاخره شیخ عباس قمی توصیه و در پایان این بحث خاطرنشان کرد: وقتی پرده حرص و طمع و مقام پرستی و دوستی های افراطی و قوم گرایی و حزب گرایی و... روی عقل قرار گرفت قدرت تشخیص نمی دهیم.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه دوم نمازجمعه ولادت باسعادت امام هادی و امام کاظم علیهماالسلام را تبریک گفت و با اشاره به هفته بهزیستی اظهار کرد: کسانی که در بهزیستی برای زندگی بهتر خواهران و برادران ایمانی خود خدمت و عمر خود را وقف می کنند، عبادت بزرگی است و امیدوارم کمک های مردمی و خیرین به این نهاد جدی تر برای افراد تحت حمایت باشد.

 

 

وی به هفته تأمین اجتماعی هم اشاره و تأکید کرد: در شرایطی که معیشت و اقتصاد دچار مشکلاتی است امیدوارم هم بازنشسته های تأمین اجتماعی خویشتن دار باشند و هم مسئولان امر زودتر نسبت به حقوق و مطالبات خبر خوش را به بازنشسته ها اعلام کنند.

 

 

امام جمعه کرمان با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان است؛ اظهار کرد: این شورا دو وظیفه مهم و اساسی دارد؛ اول ناظر بر قوانین مجلس است تا اسلامیت در آنها رعایت شود تا قانونی در مجلس توصیب نشود که با روح احکام اسلامی مغایرات داشته باشد و در واقع شورای نگهبان مطالبه علمای نجف و ایران در دوران مشروطه است.

 

 

وی ادامه داد: این مطالبه شهدایی داده که در رأس آن شیخ فضل الله نوری است که خواستار مشروطه مشروعه بود البته در میان علما و حوزه های علمیه اختلاف محتوایی بر سر مشروطه نبود زیرا آنها هم مشروطه مشروعه را می خواستند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه دومین وظیفه شورای نگهبان پس از انقلاب، حفاظت از قانون اساسی کشور است؛ افزود: شورای نگهبان بر امر انتخابات نیز نظارت مؤثر و استصوابی دارد و دفاع از دیانت قوانین به عهده شورای نگهبان است لذا هم حقوقدانان و هم فقهای این شورا جمعیت مجاهد و ایثارگر و قابل تکریم هستند که خدمات آنان را بارها در مقاطع حساس کشور دیدیم.

 

 

وی سالروز بزرگداشت آیت الله کاشانی به عنوان عالمی وارسته و مجاهد مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: مبارزات او قابل تحسین و برای نسل جوان قابل مطالعه است.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تبریک عیدسعید غذیرخم خاطرنشان کرد: اعیاد مبعث و غدیر؛ مدیریت جامعه را برای مردم بیان می کنند که مبعث در بحث نبوت و رسالت و غدیر در بحث امامت و ولایت مطرح است.

 

 

وی با اشاره به اینکه دغدغه مقام معظم رهبری این است عید غدیر که دین را کامل می کند تبدیل به تفرقه و اختلاف نشود که ما باید مراقب و مواظب باشیم؛ افزود: تبلور مدیریت جامعه بشری در بعثت و غدیر است؛ آن هم مدیریت معصومانه لذا جشن غدیر جشن امام معصومی است که منصوب خداوند است و جشن مدیریت عصمت بر جامعه بشریت است.

 

 

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: در غدیر انتخابِ رهبر حزب خدا -حزب الله- اتفاق می افتد که هدف و آرمان او جلب و رضایت خدا است و جامعه اسلامی در رابطه با امامت اختلافی ندارد و معتقدند جامعه امام می خواهد اما اختلاف کلامی و اعتقادی در اینکه جایگاه امامت در کجا است، وجود دارد.

 

 

 

وی گفت: گروهی امام را اصلی از اصول دین و گروه دیگر فرعی از فروع دین می دانند اما همه امامت را قبول دارند؛ نگاه به امام و امامت و ولایت آنجا که تشیع می گویند اصلی از اصول دین است چون در رابطه با عدالت که گمشده بشر است مجری عدالت باید امام معصوم باشد تا مردم حتی در مصادیق عدالت اشتباه نکنند و خطا نروند لذا غدیر جشن نصب امامی است که خود در همین راه شربت شهادت نوشید و به صراحت نوشتند قتل علی لشدة عدله.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در پایان، سه نکته مهم پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت الله الحرام مبنی بر وحدت، معنویت و مقاومت به این دو محور را یادآور شد.

 

 

کد خبر 1196269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha