شورای نگهبان قوانین، مصلحت نظام و کشور را در نظر می گیرد

آیت الله حسینی گفت: شورای نگهبان نهادی قانونمند، جایگاه نظارتی دارد و قوانین را به مصلحت نظام و کشور مورد تایید قرار می‌ دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۲۴ تیر ماه) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: حضرت امام محمد باقر علیه السلام فرمود «اسلام بر پنج پایه نماز، زکات، حج، روزه و ولایت استوار است».

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج راه رسیدن به خداوند را دین اسلام دانست و گفت: امروز دین خدا قرآن و احکام اسلام است و اگر کسی بخواهد به بهشت و خدا برسد و رضایت خداوند را جلب کند، تنها راه آن دین اسلام و عمل به دستورات و قوانین الهی و اسلامی است.

 

وی یادآور شد: اگر همه انبیا الهی امروز در بین بشر باشند، با همین سبک و قانون اسلام عبادت می کنند، چون دین خدا همین است.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید دوباره بر اینکه دین اسلام راه نجات انسان است، گفت: دین اسلام شناسنامه‌ای انسان را نجات نمی دهد، بلکه اسلام پایه و اساس دارد؛ ضمن اینکه کسی بدون نماز خدا، زکات، روزه و ... نمی تواند به بهشت برسد.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و وبویراحمد خاطرنشان کرد: پایه ولایت به اندازه‌ای مهم بوده که بر همه کس اطاعت از ولایت و ولایت پذیری واجب است.

 

وی در ادامه غدیر را تفسیر ولایت دانست و افزود: پیامبر فرمان الهی را در غدیر خم اجرا کرد.
 

آیت الله حسینی یادآورد شد: همان روزهای آغازین دعوت مردم به اسلام که پیامبر (ص) فامیل و اقوام را جمع کرد فرمود «اول کسی که به من ایمان بیاورد، جانشین من خواهد بود» و در چندین مرتبه این سخن خود را بیان کرد.

 

خطیب جمعه یاسوج اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین علیه السلام در این جلسه برای چندین مرتبه بیعت خود را اعلام کرد و در همان جلسه همه فهمیدند که ایشان جانشین پیامبر (ص) هستند.
پیامبر گرامی اسلام (ص) در جاهای متعددی ولایت حضرت امیرالمومنین علیه السلام را مطرح فرمودند و در غدیر خم آخرین حج پیامبر نیز بود در میان جمعیت عظیم حاجیان فرمان الهی را اجرا کرد.

 

وی ادامه داد: بعد از اعلام جانشینی امام علی علیه السلام، همه افراد حاضر در غدیر خم با ایشان بیعت کردند، حتی افرادی که حالت نفاق درونی داشتند نیز عهد خود را اعلام کردند.

 

آیت الله حسینی افزود: روز غدیر، روز معرفی یک انسان شایسته و انسانی که سراسر علم، معرفت، دانایی، اخلاق، مدیر تمام و کمال، جانشین و رهبر جامعه اسلامی است.

 

امام جمعه یاسوج تاکید کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در غدیر خم با یک حرکت عاقلانه امام علی علیه السلام را به عنوان یک جانشین شایسته برای جامعه اسلامی معرفی کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: انتصاب امام علی (ع) حاکمیت عقلانیت، خرد ورزی، عدالت، اخلاق، معنویت، مهربانی و عطوفت در جامعه اسلامی بود.

 

آیت الله حسینی در خطبه سیاسی نماز جمعه شهر یاسوج به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان قانون اساسی اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان نهادی قانونمند، جایگاه نظارتی دارد و قوانین را به مصلحت نظام و کشور مورد تایید قرار می‌ دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج افزود: این نهاد قوانینی که بر خلاف مصلحت کشور و نظام نباشد، توسط این شورا تایید می شود.

 

وی افزود: آنها افرادی را برای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس تایید می‌کنند که التزام عملی به اسلام، انقلاب و ولایت فقیه داشته باشند و در مسیر انقلاب حرکت کنند.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: در هر کشوری این نوع ساز و کار وجود دارد و هیچ جا نیست که نهادی مثل شورای نگهبان در آن کشورها نباشد، تنها اسامی تفاوت دارد.

 

امام جمعه یاسوج با تبریک دوباره عید سعید غدیر به فلسفه ولایت اشاره کرد و گفت: بزرگ ترین نعمتی که خداوند به ما داده، نعمت هدایت و ولایت است.

 

وی خاطرنشان کرد: ولایت به ائمه اطهار علیهم السلام که عنایت ویژه خداوند به ما بوده و امروز مفتخریم که جز کافران و منکر ولایت نیستیم.

 

آیت الله حسینی در بخشی از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه به موضوع مالیات اشاره کرد و ادامه داد: مالیات موضوعی بسیار مهم برای مدیریت کشور بوده و فقط نمی توانیم به درآمدهای نفتی تکیه کنیم، همه دنیا و کشورها به وسیله مالیات کشور خود را مدیریت می کنند.

 

خطیب جمعه یاسوج در ادامه از فروشگاه های زنجیره ای در استان کهگیلویه و بویراحمد که مالیاتی را در این استان پرداخت نمی‌کنند شدیدا انتقاد کرد.

 

وی گفت: آنها درآمدهای آنچنانی در استان ما دارند که بازاریان نیز به این عملکرد فروشگاه های زنجیره ای اعتراض دارند به دلیل اینکه پول خود را از این استان کسب کرده و مالیات آن را نمی پردازند.

 

آیت الله حسینی گفت: بازار فروش آنها در این استان است، اما مالیات آنها در این استان پرداخت نمی‌شود.

 

امام جمعه یاسوج گفت: چه دلیلی دارد که پول این استان به تهران برود در حالی که شهرداری‌ها و استان ما برای رفع مشکلات به این مالیات نیاز دارند.

کد خبر 1196304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha