جلوگیری از قاچاق کالا رویکرد طرح مردمی سازی یارانه هاست

زیویار با بیان اینکه ۳۰ تن مرغ که به صورت قاچاق از استان خارج می‌شد از مصرف روزانه کاسته شده است، گفت: جلوگیری از قاچاق کالا رویکرد طرح مردمی سازی یارانه هاست.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « فرهاد زیویار» امروز درجلسه مشترک ستاد تنظیم بازار و کارگروه گندم، آرد و نان استان، اظهار داشت: حدود ۶۰ روز از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها می گذرد که موضوعات مختلفی را در بر می گیرد و اقلام زیادی را تحت شعاع قرار داده است.

 

وی افزود: از جمله می توان به گوشت مرغ ،قیمت گندم و خرید آن و نهاده های دامی که در اختیار تولیدکنندگان قرار می گرفت اشاره کرد.

 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: همه این موارد در دو ماه گذشته به صورت تخصصی تحت مدیریت قرار گرفته و در خیلی از موارد به لطف الهی موفقیت های خوبی حاصل شده است و ما  توانستیم در بخش  گندم آنهم با توجه به شرایط آب و هوایی که استان داشت تا این لحظه نسبت به سال گذشته دو برابر خرید تضمینی گندم داشته باشیم که این عامل تاثیر خوبی بر تولید و مصرف استان خواهد داشت.

 

زیویار خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اساسی طرح مردمی سازی یارانه ها جلوگیری از قاچاق کالاها بود چون قیمت کالاها قبل از اجرای طرح واقعی نبود مثلا وقتی که قیمت مرغ ۳۰ هزار تومان بود  بخشی از آن بصورت قاچاق در خارج از مرزها به مصرف می رسید.

 

وی افزود: با توجه به گزارش امروز ستاد تنظیم بازار، مصرف استان در زمینه گوشت مرغ در شرایط عادی و ایده‌آلی قرار دارد و طبق گزارش مذکور میزان کشتار روزانه مرغ حدود ۱۲۰ تن میباشد که این میزان در دوره های قبل به ۱۸۰ تن در روز هم رسیده بود و یکی از علت های آن در مقطعی ذخیره سازی مردم بود.

 

 استاندار لرستان بیان کرد: در ایام گذشته مقدار مصرف مرغ حتی به زیر ۱۰۰ تن در روز هم رسیده بود که بخشی از دلایل آن به خاطر ذخیره سازی مردم بصورت منجمد بود که بعداً مقدار مصرف به شرایط عادی رسید و طبق پیش بینی های به عمل آمده حدود ۳۰ تن مرغ که به صورت قاچاق از استان خارج می‌شد از مصرف روزانه کاهش یافته است.

 

در این جلسه مصوباتی در خصوص خرید تضمینی کنسانتره و حمایت از تولیدکنندگان به تصویب رسید.

کد خبر 1196525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha