انتقاد از عدم برگزاری کارگروه اجتماعی بازآفرینی شهری خراسان جنوبی

طالبی با اشاره به عدم برگزاری چندین ساله کارگروه اجتماعی بازآفرینی شهری خراسان جنوبی گفت: کارگروه را از زیر کاغذها پیدا کردیم که نشان میدهد چندین سال است که جلسات آن برگزار نشده است برای همین بخشی از گزارش ادارات مربوطه به اقدامات چند سال قبل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید محمدرضا طالبی» عصر امروز(29 تیر) در جلسه کارگروه تخصصی ارتقای اجتماعی، فرهنگی و سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه بخشی از آسیب های اجتماعی جامعه نتیجه کم برخورداری در موضوعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جوامعی که در آن زندگی می کنیم است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز در خصوص محلات کم برخوردار و موضوع حاشیه نشینی و مهاجرت از روستاها به شهر دغدغه های فراوانی دارند که باید به این موضوع توجه شود.

 

وی با بیان اینکه باید برای جلوگیری از افزایش آسیب های اجتماعی در محلات کم برخوردار و توجه بیشتر به رفع مشکلات این محلات به صورت هم افزایی در بین دستگاهها کار شود، افزود: بخشی و جزیره ای کار کردن در موضوع آسیب های اجتماعی خودش یک نوع آسیب است که کارها را ضایع می کند، لذا باید مراقب بود به آن مبتلا نشویم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم هم افزایی بین دستگاه های مرتبط با حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه دستگاه های فرهنگی، گفت: بیشتر نیاز داریم که در کنار کار زیرساختی، اقدامات فرهنگی در این جوامع و محلات داشته باشیم تا علاوه بر انجام کار اقناع سازی افکار عمومی، رشد فرهنگی را در این مکان ها شاهد باشیم که در این صورت آسیب های اجتماعی به حداقل خواهد رسید.

 

طالبی بیان داشت: ضرورت دارد که دستگاههای متولی امورات فرهنگی با یک برنامه ریزی منسجم و با توجه به اعتباراتی که به آنها تخصیص داده می شود و اعتبارات سنواتی که طبق مصوبه هیات وزیران می توانند از آن استفاده کنند و به این محله ها توجه کنند و بپردازند، لذا انتظار بر این است که طرح های منسجمی داشته باشند و آنها را به اشتراک بگذارند و اقدامات مفیدی را در این مناطق انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید میزان اعبتارات تخصیص یافته به هر کدام از دستگاههای اجرایی عضو کارگروه بازآفرینی شهری را به تکفیک به دبیرخانه حوزه اجتماعی بدهد تا یک برنامه ریزی درستی روی موضوع صورت گیرد، افزود: همچنین می توان نظارت ها را هم براساس آن اعتباراتی که تخصیص پیدا کرده است بر عملکرد دستگاهها انجام دهیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هر یک از کارگروه های بازآفرینی شهری اقداماتی که انجام دادند را به دبیرخانه کارگروه ارسال کنند، گفت: تمامی اعضای کارگروه بازآفرینی شهری پیشنهاداتی را که برای کنترل، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در محله های هدف دارند را به دبیرخانه ارسال کنند.

 

طالبی ادامه داد: همچنین دستگاههای عضو کارگروه بازآفرینی شهری نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص برنامه های محلات هدف طرح 2020 که اخیرا ابلاغ شده است، جهت برنامه ریزی لازم به دبیرخانه سازمان مدیریت ارسال کنند که این طرح ها در دبیرخانه بررسی و اعتبارات لازم برای آن در نظر گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه دستگاههای متولی بازآفرینی شهری در برنامه های حمایتی و خدماتی خود ضمن حمایت و استفاده از طرح های تشکل های مردم نهاد، از ظرفیت این تشکل ها در پیشبرد اهداف خود استفاده کنند، گفت: همچنین برای کاهش آسیب های اجتماعی، در احصاء و حل آسیب های اجتماعی باید از توان و ظرفیت مردم در قالب تشکل های مردم نهاد هم استفاده شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ابتدای جلسه نیز با اشاره به عدم برگزاری چندین ساله کارگروه بازآفرینی شهری خراسان جنوبی، گفت: کارگروه را از زیر کاغذها پیدا کردیم که نشان میدهد چندین سال است که کارگروه برگزار نشده است برای همین بخشی از گزارش دهی ادارات مربوطه به اقدامات چندین سال قبل است.

 

طالبی همچنین در خصوص سالن ورزشی محله موسی ابن جعفر نیز گفت: پیمانکار این سالن و سالن های ورزشی که در مناطق کم برخوردار قرار دارند، باید نهایت همکاری را با جوانان و نوجوانان محله داشته باشد و سالن با کمترین هزینه در اختیار بچه های محله برای استفاده قرار بگیرد.

 

 

 

کد خبر 1198049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha