هیئات مذهبی در محرم و صفر «یا حسین» ها را تبدیل به «با حسین» کنند

امام جمعه کرمان با متذکر شدن این نکته که هیئت حسینی به هر قیمتی و با هر محتوایی فقط احساس و عواطف را تحریک نمی کند؛ گفت: با پرداختن به بخش عقلانیت، برای همه شعارهای مقدس محرم، کاربرد شعور درست کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بم؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، پنجشنبه(۳۰ تیرماه) در جمع هیئات مذهبی استان گفت: بم؛ دارای قدمت تاریخی و شهرستانی دارای تمدن است و هر چه تاریخ ایران و کرمان را رقم بزنید با تاریخ بم مواجه می شوید.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: شاهد بر تاریخی بودن این شهرستان ارگ بم و دهها اثر تاریخی دیگر است و بم وقتی دارای تمدن است حاکی از مردمی باهوش و دارای استعداد است؛ در کنار این تمدن تاریخی و استعداد، شهرستان بم جزو مناطق مذهبی کشور  است.

 

وی در ادامه سخنانش با گرامیداشت ایامی که پشت سر گذاشته شد؛ به جایگاه امامت و ولایت اشاره و تصریح کرد: شیعه، این مهم را مانند نبوت و رسالت فعل خداوند؛ و رهبری و امامت را از آنِ امام معصوم می داند که منصوب خدا است.

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه شیعه، جایگاه امامت را در اصول دین می داند؛ اظهار کرد: جریان امامت یک جریان بسیار ارزشمند و در رهبری انسان و انسانیت بعد از نبوت و رسالت، تکمیل کننده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه درباره امامت جامعه نظرهای دیگری هم بین مسلمین هست اما محکم ترین و معتبرین عقیده همان است که قائل به امامت معصوم باشیم؛ تصریح کرد: جریان دیگری که باید روی آن وقت گذاشت و به صورت جدی به آن توجه کرد، جریان مهدویت است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه مسئولین هیئات باید تلاش کنند نیاز روحی و وجودی مخاطب را هم از نظر تحریک احساسات و عواطف مخاطب و هم محتوایی که ارائه می دهند، مد نظر داشته باشند؛ افزود: ذاکر و مداحی که احساس و عواطف مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد باید مراقب محتوایی که به مخاطب منتقل می کند هم باشد.

 

 

وی با این تذکر که هیئت حسینی به هر قیمتی و با هر محتوایی فقط احساس و عواطف را تحریک نمی کند؛ ادامه داد: برای اینکه مجلس شما حسین(ع) پسند باشد باید به بخش عقلانیت توجه کرد که از سخنران قوی، مُحلل دقیق، نکته سنج صاحب فکر و چهره ای که خوب می تواند مطلب منتقل و مخاطب را جذب و احکام و معارف دین را بهتر بیان کند، استفاده شود.

 

 

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد:محرم و صفر بهترین فرصتی است که تا پایان سال مخاطب خود را در این دو بخش از نظر روحی و روانی تحت تأثیر قرار داده و در راه حسین علیه السلام حرکت بدهید و «یا حسین» ها را تبدیل به «با حسین» کنید و با شور و شوق و علاقه به اهل بیت و پرداختن به بخش عقلانیت برای همه شعارهای مقدس محرم، کاربرد شعور درست کنید که در این صورت مجلس شما مجلس امام حسینی است.

 

وی در پایان گفت: در همه شهرستان ها تجمع عزاداری مانند بم وجود داشته باشد تا دریایی از مخاطبین و عزاداران را در ملأعام نشان دهید زیرا اگر می خواهید شعائر دین را زنده نگه دارید نیاز است این جلوه ها را به تصویر بکشید که بم سالها روی آنتن است و جای تبریک دارد.

 

کد خبر 1198216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha