لغو تحریم ها باید با تضمین همراه باشد/ بایدن در سفر به عربستان به اهدافش نرسید

آیت الله نورمفیدی گفت: لغو تحریم زمانی قابل قبول است که واقعا باشد و تضمین هم داشته باشد، وقتی تضمین نباشد، اطمینان هم نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله«سیدکاظم نورمفیدی» ظهر امروز (جمعه ٣١ تیر) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان گفت: مذاکرات بین ایران و کشورهای غربی و آمریکا تا ٩٠ درصد انجام شده اما ١٠ درصد آن مربوط به تحریم ها است که مسئله تحریم هنوز حل نشده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان افزود: در این مذاکرات نظر ایران این است که باید تمامی تحریم ها برداشته شود، راستی آزمایی برای آن انجام شود و تضمینی داده شود.

 

وی ادامه داد: اصل مذاکرات برای حل مشکلات ایران است و اگر وضع تحریم ها مشخص نباشد کسی جرأت سرمایه گذاری نداشته و برای ما هم فایده ای ندارد.

 

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: لغو تحریم موقعی است که واقعا باشد و تضمین هم داشته باشد، وقتی تضمین نباشد، اطمینان هم نیست.

 

وی اظهارداشت: آمریکایی ها به دنبال ایرانی ضعیف و دست بسته هستند، فقط مسئله شأن انرژی هسته ای نیست بلکه می خواهند پیشرفت های موشکی ایران هم متوقف شده و نادیده گرفته شود.

 

امام جمعه گرگان گفت: هر کسی که مقداری هوش سیاسی داشته باشد، نمی پذیرد که ایران کشوری ضعیف باشد.

 

وی با اشاره به سفر بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان، افزود: یکی از اهداف آمریکایی ها در این سفر اجماع کشورهای عربی علیه ایران بود که متاسفانه پاسخی از عربستان دریافت نکرد و بایدن به  اهداف خود نرسید.لحن عربستان با ایران نرم شده است.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: مسجد الحرام قبله همه مسلمانان و حرم رسول الله و مسجد النبی مربوط به همه مسلمانان است.

 

کد خبر 1198459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha