جشن های غدیر امسال بین مراسم جشن و عزاداری توازن کمی بخشید

امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین گفت: جشن های غدیر امسال بین مراسم جشن و عزاداری توازن بخشید و این جشن نشان داد که مردم را باید در مسائل فرهنگی و غیره دخیل کرد هرگاه مردم کنار گذاشته شدند ما آسیب دیدیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه خیرآباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی در سوره عبس می‌فرماید؛ انسان باید به خوراکش با تامل بنگرد، این آیه شریفه دستور می‌دهد انسان به غذا و خوراکش بنگرد که آیا از حلال است یا حرام ، از کدام دسته تهیه شده است یک معنای دیگر آن است که انسان به غذا و خوراک خود بنگرد که چگونه خداوند آن را برای انسان آماده است و چگونه از موجودات، حیوانات و نباتات برای او خوراک به‌وجود آورده بلکه خدا را شکر گزار باشد و ناسپاسی نکند.


وی گفت: در روایتی از امام  باقر علیه السلام  آمده است که منظور آن است که انسان نگاه کند علم خود را از چه کسی بدست می آورد زیرا انسان بر اساس علم و آموخته های خود عمل می‌کند و اگر از انسان های نادرست اخذ کرده باشد یقینا گمراه خواهد شد.


امام جمعه خیرآباد ضمن گرامیداشت ۲۴ ذی الحجه روز مباهله پیامبر(ص)، افزود: روز مباهله، روزی که حقانیت اسلام بر نصرانی آشکار و فضیلت اهل بیت در قرآن بر همگان مشخص شد، حسنین علیهم السلام فرزندان رسول خدا شمرده شدند و علی علیه السلام  نفس و جان پیامبر  صلی الله علیه وآله وسلم شمرده شد.


حجت الاسلام طزری بیان کرد: در هفته گذشته دو سفر به خاور میانه انجام گرفت اول سفر بایدن به اسرائیل و عربستان و شرکت در اجلاس کشورهای عربی که بدون نتیجه به پایان رسید.


وی اذعان کرد: هدف بایدن از این سفر ایجاد یک اجماع علیه جمهوری اسلامی بود و ثانیا ایجاد امنیت برای رژیم غاصب و ثالثا حل مشکل کمبود انرژی در آمریکا که این سفر فقط توانست فضای هوایی عربستان را برای رژیم غاصب باز کند که آل سعود باید جوابگوی این اقدام خود به کشورهای اسلامی باشد زیرا فضای هوایی شهرهای مکه و مدینه  نیز در اختیار رژیم غاصب قرار گرفت.


خطیب جمعه خیرآباد با اشاره به سفر رئیس جمهور روسیه به ایران، گفت: سفر دوم سفر پوتین به جمهوری اسلامی و دیدار با مقام ولایت بود، این سفر بر خلاف سفر بایدن از اثرات مثبت خوبی برخوردار بود، حذف تدریجی دلار و استفاده از پول رایج دو کشور و قراردادی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار برای توسعه میادین نفتی و همچنین مبارزه با سیاست های آمریکا و خروج آمریکا از منطقه از دیگر دستاوردهای این دیدار بود.


حجت الاسلام طزری با اشاره به فرارسیدن پنجم مردادماه سالروز  اقامه اولین نمازجمعه در کشور، اظهار کرد: در آستانه سالروز اقامه نماز جمعه در  کشور  هستیم، از همه دست‌اندرکاران برپایی نماز جمعه در منطقه تشکر می‌کنم، همچنین از شما نمازگزاران همیشگی نیز ویژه تشکر دارم.


وی افزود: نمازجمعه از برکات نظام مقدس اسلامی است که مؤمنین در هفته یک روز دور هم جمع می‌شوند و ضمن یادآوری تقوای الهی به مسائل مهم کشور و دنیای اطراف خود آگاه می‌شوند، امروز دشمن سعی دارد واقعیت های نظام را با تحریف به مردم برساند، نماز جمعه با تبین، تحریف را از بین می‌برد، بسیج مردم در مناسبت های مختلف در راستای خدمت به نظام از دستاوردهای دیگر نماز جمعه است.


امام جمعه خیرآباد گفت: در روز غدیر خم امسال جشن بزرگی در تهران و شهرهای دیگر برگزار شد که غدیر امسال را از سال‌های گذشته متفاوت کرد هر چند این عمل برای دشمنان نظام سنگین تمام شد، این جشن نشان داد که مردم را باید در مسائل فرهنگی و غیره دخیل کرد هرگاه مردم کنار گذاشته شدند ما آسیب دیدیم.


حجت الاسلام طزری خاطرنشان کرد: این جشن توازن بین برنامه های عزاداری و جشن را توازن بخشید و برای ایجاد فرهنگ در جامعه باید ابتدا از روش های ایجابی استفاده کرد.

 

کد خبر 1198485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha