آموزش فنی و حرفه ای باید متناسب با بازار کار باشد

حجت الاسلام عادل پور کسب مهارت فنی و حرفه ای را یک ضرورت دانست و گفت: آموزش فنی و حرفه ای باید متناسب با بازار کار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام محمدجواد عادل پور» ظهر امروز (جمعه ۳۱ تیر) در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه خرمشهر که در مصلای مسجد جامع این شهر برگزار شد، بدحجابی و پوشش‌های نامتعارف را یک توطئه از سوی دشمنان دانست و اظهار کرد: دشمنان همیشه به دنبال ایجاد فساد هستند تا مشکلات را صدچندان کنند.

 

خطیب نماز جمعه خرمشهر با بیان اینکه مسئله حجاب دستور خداوند و یک قانون است افزود: دشمنان درصدد هستند از این مسئله استفاده کنند و می‌گویند به جای پرداختن به حجاب به مشکلات کشور بپردازید در حالی که این خلط مبحث است.

 

وی با اشاره به نزدیک شدن به سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی، از وجود بیش از ۹۰۰ مرکز نماز جمعه در کشور خبر داد و تصریح کرد: نماز جمعه هم دل و جان انسان را جلا می‌دهد و هم مرکز آگاهی بخشی و مرکز افشای توطئه‌های دشمنان اسلام است و دشمنان از این ترس دارد.

 

حجت الاسلام عادل پور در بخشی از سخنان خود به فرارسیدن روز کارآفرینی اشاره کرد و ادامه داد: مسئولان، رشته‌های فنی و حرفه‌ای را نسبت به نیاز کار در جامعه تنظیم کنند.

 

وی کسب مهارت فنی و حرفه ای را یک ضرورت خواند و ابراز کرد: اگر توسعه اقتصادی و اشتغال مولد می خواهیم حتما باید دانش فنی و حرفه ای و خلاقیت را در کنار هم داشته باشیم.

 

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه ای باید متناسب با بازار کار باشد عنوان کرد: اینکه بستر را فراهم کنیم و برای کارآفرینی باید جوانان را برای شرکت در این بار دعوت شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: بیش از یک سال است که اداره ارشاد خرمشهر بدون مسئول اداره می‌شود که از مدیرعامل منطقه آزاد، نماینده و فرماندار خرمشهر می‌خواهیم در این زمینه پاسخگو باشند.

 

حجت الاسلام عادل پور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با روسای جمهور کشورهای روسیه و ترکیه اشاره کرد و گفت: سخنان رهبر انقلاب بیانگر صلابت، صداقت، خیرخواهی، حکمت، مصلحت و عزت ایران اسلامی است؛ مقام معظم رهبری در رابطه با مسئله خطر ناتو گوشزد کردند و بر ضرورت اخراج آمریکا از سوریه و حذف دلار در معاملات کشورها با جمهوری اسلامی تاکید داشتند. 

 

وی سفر روسای جمهور روسیه و ترکیه به کشورمان را بیانگر جایگاه خاص جمهوری اسلامی در معادلات منطقه و جهان خواند و بیان کرد: نشست های بسیار موثر و مهمی در جمهوری اسلامی برای حل و فصل مسائل منطقه و جهانی بین سه رییس‌جمهور اتفاق افتاد.

 

امام جمعه خرمشهر اذعان کرد: حضور سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در این نشست نشان می دهد یک نظم جدیدی در حال شکل گیری در منطقه است و تحولات آینده قطعا توسط این سه کشور با این نظم جدید رهبری خواهد شد و این مسئله خوشایند غرب و آمریکا نخواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شیوع دوباره بیماری کووید ۱۹ اشاره کرد و یاد آور شد: مسئولان هشدار می دهند کرونا مجددا اوج پیدا کرده که راه پیشگیری و کنترل کرونا فقط تزریق واکسن است.

 

کد خبر 1198498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha