کاهش ارتکاب مجدد به جرم با اشتغالزایی برای زندانیان

طالبی گفت: حرفه آموزی که در زندان ها وجود دارد منجر به اشتغالزایی و در ادامه روند تسهیلاتی که در اختیار زندانی برای ایجاد کسب و کار و حرفه قرار می گیرد در کاهش جرم و ارتکاب مجدد به جرم بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا طالبی» امروز (2 مرداد) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سازمان زندان ها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران در زندان های کشور شاهد اقدامات تربیتی و آموزشی بسیار خوبی برای زندانیان هستیم، اظهار کرد: حرفه آموزی که در زندان ها وجود دارد منجر به اشتغالزایی و در ادامه روند، تسهیلاتی که در اختیار زندانی برای ایجاد کسب و کار و حرفه قرار می گیرد در کاهش جرم و ارتکاب مجدد به جرم بسیار موثر است.

 

وی با ابراز رضایت از وضعیت فیزیکی و امکاناتی زندان های خراسان جنوبی،گفت: متاسفانه امروز برخی کشورها، جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر در مورد زندان ها متهم می کنند که خودشان بدترین وضعیت را در بحث زندان ها و زندانیان دارند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: همان کشورهایی مانند آمریکا که خودشان حقوق بشر را رعایت نمی کنند و در زندان های آنها افراد تحت شکنجه شدید، جان خود را از دست می‌دهند و یا از نظر روحی به فردی روانی تبدیل می شوند، در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران را متهم به نقض حقوق بشر می کنند؛ لذا باید بیشترین مراقبت را داشته باشیم تا بهانه دست معاندین داده نشود.

 

طالبی با اشاره به اینکه زندان های خراسان جنوبی از وضعیت امکاناتی خوبی برای زندانیان برخوردار است و کرامت زندانی در آنها رعایت می شود، یادآور شد: پشتیبانی سیستم اجرایی از زندان ها در خراسان جنوبی تاکنون خوب بوده است و از این به بعد نیز پشتیبانی ها ادامه خواهد داشت.

 

 

کد خبر 1199195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha