اطعام بیش از ۴۰ هزار نفری غدیر در شهرستان گلپایگان

طاهری با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار نفر در سطح شهرستان گلپایگان و درشب و روز عیدغدیر با همت مردم اطعام شدند، تشریح کرد: بیش از ۱۲ هزار پرس در آستان امام زادگان ۱۷ تن (ع)، پنج هزار و ۶۰۰ پرس در شهر گوگد، ۹ هزار و ۴۰۰ پرس در شهر گلشهر پخت و توزیع شد.

به گزارش خبرنگار شبستان از گلپایگان،«محمد سعید طاهری» در مراسم تقدیر از غدیر یاوران شهرستان گلپايگان از همه مجموعه های مردمی در شهرستان گلپايگان که به پر رنگ شدن عید غدیر در این شهرستان تلاش کردند، تشکر کرد و گفت: جشن های محلات و پارک ها باشکوه تر از سال های گذشته بود و امسال ۱۲ محله شهرستان گلپايگان میزبان جشن های عید غدیر بود و تلاش می شود در سال آینده به دو یا سه برابر افزایش یابد.
دبیر اجرایی بنیاد غدیر شهرستان گلپایگان با تاکید بر اینکه فرهنگ عمومی باید به جایی برسد که در طول دهه ولایت، جشن های غدیر برگزار شود و تاکیدی بر برپایی جشن تنها در شب و روز غدیر نباشد، بیان کرد: ایستگاه های صلواتی پس از دو سال شیوع کرونا، به صورت خودجوش مردمی یا با هماهنگی ستاد شهرستان، رونق یافت و‌ ۴۰ ایستگاه صلواتی در شهرستان گلپايگان برپاشد و یک تن شکر از طرف یک فرد خیر، در میان ایستگاه های صلواتی توزیع شد.
وی با اشاره به شایعاتی مبنی بر دریافت بودجه های دولتی برای برپایی جشن های عید غدیر در شهرستان گلپايگان، تاکید کرد: بودجه دولتی اصلا وجود نداشته است و اطلاعات منتشر شده ناقص و درست نیست و هرکسی به تلاش خودش، سعی کرد در این موج عظیم غدیری کشور سهمی داشته باشد و این موج، مردمی بود.
طاهری با یاد آوری اینکه سال گذشته بیش از ۳۵ هزار طعام در شهرستان گلپايگان توزیع شد، خبر داد: بیش از ۴۰ هزار اطعام در شهرستان گلپايگان به مناسبت عید غدیر توزیع شد که بیش از ۱۲ هزار پرس آن در آستان امام زادگان ۱۷ تن (ع)، پنج هزار و ۶۰۰ پرس در شهر گوگد، ۹ هزار و ۴۰۰ پرس در شهر گلشهر به همت گروه های مردمی پخت و توزیع شد و یک خانواده نیز در روستای سعید آباد، هزار و ۱۰۰ پرس طعام پخت و توزیع کرد.

 

حضرت علی (ع) همانند آیه محکم قرآنی است

در ادامه حجت الاسلام «محمدتقی کرامتی» ، برنامه های جشن عید غدیر در سال جاری را همانند سراسر کشور، متفاوت تر و مردمی تر خواند و بیان کرد: برنامه های عید غدیر شهرستان گلپايگان در سال جاری از نظر جشن غدیر، مشارکت مردم، تنوع و گستردگی آن بی نظیر بود که نتیجه همدلی مردم و کار جمعی مردم بود و بر تجارب مردمی برای برپایی بهتر این جشن در سال‌های بعد افزوده شد.
مسئول بنیاد غدیر شهرستان گلپایگان با تبیین اینکه خداوند در نظام خلقت، آیه ای محکم تر و جامع تر از امام علی (ع) بعد از پیامبر اکرم (ص) نیافریده است، گفت: آیات محکم قرآن کریم قابل تفسیر نیست و آیات متشابهات را با آیات محکمات می سنجند، هنگامی که پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی (ع) معیار حق معرفی می کند، پس در عالم تکوین، همه متشابهات باید به او ارجاع شود و لذا این حضرت ملاک مومن بودن می شود.
وی عمق بخشیدن و عظمت دادن به عید غدیر در برابر امام علی (ع) را امری ناچیز ذکر کرد.

به گزارش شبستان، در پایان این آیین، تلاش شد از همه قشرها و گروه های مختلف مردمی  که برای برپایی جشن های عید غدیر تلاش کردند، تقدیر شود./

کد خبر 1199515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha