نیاز به اقدامات کوتاه و بلند مدت برای مواجهه با خطرات احتمالی سیلاب در شیراز

غلامی گفت: برای مدیریت سیلاب به اجرای اقدامات کوتاه و بلند مدت نیاز داریم تا کلانشهر شیراز برای مواجهه با خطرات احتمالی سیلاب آمادگی لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامرضا غلامی»، امروز (سه شنبه 4 مرداد) در دومین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز گفت: این جلسه با هدف جمع بندی گزارش ‌ها، انجام اقدامات برای کاهش بحران و افزایش آمادگی نفرات و تجهیزات برگزار شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز افزود: برای مدیریت سیلاب به اجرای اقدامات کوتاه و بلند مدت نیاز داریم تا کلانشهر شیراز برای مواجهه با خطرات احتمالی سیلاب آمادگی لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: شهرداری شیراز در ماه های اخیر برای حفظ آمادگی در مقابل سیلاب های تابستانی به بازدید از کانال ها، بررسی جدول های مسیر آب های سطحی، بازدید از پروژه ها و ... پرداخته است.

غلامی تصریح کرد: خواستار هم افزایی رسانه ها در حوزه اطلاع رسانی بحران هستیم زیرا رسانه های ارتباطی بازوان قدرتمند مدیریت شهری در اطلاع رسانی و انتشار اطلاعیه ها و هشدارها به شمار می روند.

وی با تشکر از تلاش شبانه روزی واحد اطلاع رسانی شهرداری شیراز بیان کرد: ضمن ارتباط با صدا و سیمای مرکز استان و سایر رسانه های ارتباط جمعی، شهرداری شیراز در حوزه اطلاع رسانی به نصب بنر عدم تجمع خودرو و شهروندان در نقاط حادثه خیز اقدام کرده و خواستار عدم ترددهای غیرضروری شهروندان در زمان بارندگی شده است.

غلامی ادامه داد: احتمال تعطیلی تفرجگاه ها نیز وجود دارد و رسیدگی به پارک هایی که در مسیر رودخانه قرار دارند در اولویت قرار گرفته است و از ظرفیت پیمانکاران در حوزه های پسماند، فضای سبز، عمران و ... برای همکاری در شرایط خاص بارندگی و سیلاب استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: پل ها نیز به منظور جلوگیری از ثبت تصاویر توسط شهروندان و به خطر افتادن جان مردم در زمان بروز سیل مسدود می شوند.

کد خبر 1200036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha