شهرداری رشت برای رفع موانع راه‌اندازی کتابخانه مرکزی پیشقدم شود

امام پناهی گفت: از شهرداری رشت انتظار داریم برای حل موانع راه‌اندازی کتابخانه مرکزی رشت پیشقدم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حمیدرضا امام پناهی» امروز (چهارشنبه، ۵ مرداد) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت اظهار داشت: رشت جایگاه ویژه‌ای در بحث جمعیتی دارد بنابراین وجود فضاهای فرهنگی در این شهر ضروری است.

 

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی تلاقی افکار و اندیشه‌های سطوح مختلف جامعه است عنوان کرد: قشرهایی که به کتابخانه مراجعه می‌کنند، میخواهند از ظرفیت کتابخانه برای تامین منابعی اصلی خود استفاده کنند به همین علت باید چنین امکاناتی در این فضاها وجود داشته باشد.

 

امام پناهی اضافه کرد: شورای شهر و شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد اجتماعی و مردمی وظایف و تکالیفی در حوزه موضوعات فرهنگی شهر بر عهده دارند و نباید دغدغه کمبود فضای کتابخانه‌ای را در سطح شهر داشته باشیم.

 

وی پرداخت نیم درصد سهم شهرداری‌ها به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان را لازم و ضروری دانست و یادآور شد: کتابخانه مرکزی رشت سال گذشته افتتاح شده بود اما هنوز هم برای استفاده مهیا نشده در حالی که در سفر رئیس جمهور به گیلان ۲۵ میلیارد تومان به آن اعتبار تخصیص یافت.

 

فرماندار شهرستان رشت افزود: از شهرداری رشت انتظار داریم برای حل موانع راه‌اندازی کتابخانه مرکزی رشت پیشقدم شود تا از این طریق فضایی فرهنگی برای مردم و شهروندان ایجاد گردد.

 

امام پناهی اظهار داشت: اگر جذابیت‌های لازم در کتابخانه‌های عمومی ما که محل رفت و آمد و مراجعه قشرهای مختلف جامعه است ایجاد شود شاهد یک کانون مبادله افکار و اندیشه‌ها و ایجاد مرکزی فرهنگی و سالم به ویژه برای نوجوانان و جوانان خواهیم بود. 

 

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت ابراز داشت: اعتبار شهرهای ما به وجود مراکز فرهنگی آن وابسته است بنابراین شایسته نیست مرکزی نظیر لولمان که چندین سال از شهر شدن آن می‌گذرد هنوز فضای کتابخانه‌ای و فرهنگی نداشته باشد.

 

امام پناهی ضمن درخواست از اعضای شورا و شهردار پیربازار برای ایجاد کتابخانه در این شهر افزود: باید ظرفیت و شاخص‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای شهرستان رشت ارتقا یابد که این امر نیاز به همکاری بیشتر اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با چالش پیری جمعیت باید در زمینه جوانی جمعیت و فرزندآوری در جامعه تلاش کنیم خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه ها با کمک گروههای مردم نهاد در این زمینه می‌تواند به افزایش جذابیت‌های کتابخانه کمک کرده و موجبات استقبال نوجوانان و‌ جوانان را به این مراکز فراهم سازد.

 

* حمایت از کتابخانه‌ها از وظایف اصلی شهرداری‌ها

در ادامه این نشست « عبدالله عموزاد» مطالعه را راهی برای آگاهی دادن به جوانان و گسترش فرهنگ عمومی دانست و پرداختن و حمایت از کتابخانه‌ها را از وظایف اصلی و مهم شهرداری‌ها برشمرد.

 

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رشت همچنین بر ضرورت پرداخت سهم نیم درصدی این مراکز از درآمدهای شهرداری تاکید کرد.

 

وی با بیان اینکه دشمنان این ملت در کمین جوانان ما هستند خاطرنشان ساخت: اگر به توسعه فرهنگی لازم نرسیم دشمن برای ما برنامه ریزی کرده و جوانان ما را دچار آشفتگی فکری و روحی خواهد کرد.

کد خبر 1200338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha