شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از نهادهای تأثیرگذار انقلاب اسلامی است

امام جمعه شهرستان بهارستان گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از نهادهای تأثیرگذار انقلاب اسلامی است که عهده دار برنامه ریزی، سیاست گذاری و نظارت و اجرای مراسم رسمی و مناسبات عمومی و انقلابی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام محمود نورپور امام جمعه شهرستان بهارستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت آغاز ماه محرم الحرام ایام عزا و غم آل الله (ع) اظهار داشت: اقامه عزا برای اهل بیت (ع) به ویژه برای حضرت سیدالشهدا (ع)، أجر زحمات ۲۳ ساله رسالت و نبوت رسول اعظم است و قامه عزا برای سرور آزادگان حسین بن علی (ع)، نوعی هم نوا شدن با فرشته‌ها و کل کائنات است و اقامه عزا هم موضوعیت دارد که خود از بهترین عبادات و قربات است و هم طریقت دارد که انسان و جامعه را به خدا می‌رساند. آری عاشورا شرف، آبرو و اعتبار ما است.

 

حجت الاسلام نورپور با بیان اینکه در کنار عزاداری‌های مخلصانه باید به درس‌ها و پیام‌های عاشورا توجه کرد، یادآور شد: یکی از درس‌های مهم عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است، سرور آزادگان عالم حضرت سیدالشهدا (ع) و یارانش فدای امر به معروف و نهی از منکر شدند.

 

وی ضمن گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرده و یادآور شد: معظم له در دیدار با ائمه جمعه فرمودند: نماز جمعه یک فریضه صددرصد استثنایی است هم نماز و ذکر الله و توجه به خدا است و هم حضور و اجتماع مردمی است. عبادتی لاینقطع و مستمر است که هر هفته برگزار می‌شود. نماز جمعه پایگاه مهم طرح مسائل جامعه و یک ظرفیت عظیم و فرصت فوق العاده‌ای است.

 

خطیب نماز جمعه گلستان در ادامه ضمن تسلیت شهادت مظلومانه حضرت آیت الله شیخ فضل الله نوری گفت: مرحوم شیخ فضل الله نوری از رهبران نهضت مشروطه مشروعه، وقتی غرب گراها و غرب زده‌ها، مشروطه را در دست گرفته و به دنبال اهداف خودشان بودند و پیشنهاد داد یک گروه از مجتهدان بر قوانین مجلس نظارت کنند و همین پیشنهاد اسلامی ایشان به مذاق غرب زده‌ها خوش نیامد و توطئه و فتنه کردند و این مجاهد کبیر را زندانی و به اعدام محکوم کردند.

 

امام جمعه گلستان افزود: شیخ فضل الله نوری سند مجاهدت حوزه‌های علمیه و روحانیت است و روحانیت تشیع در طول تاریخ همواره مرزبان اسلام بوده اند و از حقوق مسلم مردم و از کرامت و عزت و حقوق آنها دفاع کرده‌اند سرشان بالای دار رفته ولی دین مردم و عظمت و عزت مردم را به بیگانه نفروخته اند.

 

خطیب نماز جمعه گلستان ۱۲ مرداد سالروز تأسیس نهاد مبارک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را گرامیداشت و یادآور شد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از نهادهای تأثیرگذار انقلاب اسلامی است که به هماهنگی و انسجام فعالیت‌های تبلیغی نظام می‌پردازد و عهده دار برنامه ریزی، سیاست گذاری و نظارت و اجرای مراسم رسمی و مناسبات عمومی و انقلابی می‌باشد.

کد خبر 1200813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha