نماز جمعه قدرت نرم نظام اسلامی است

به گفته حجت الاسلام حسینی نسب، نماز جمعه قدرت نرم نظام اسلامی و امام جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی و شبکه امامت جمعه مردمی‌ترین نهاد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه های نماز جمعه، با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، چهل و یکمین هفته از بحث خانواده را با موضوع حقوق فرزندان ادامه داد و گفت: آموزش خداشناسی و دین شناسی از حقوق فرزندان بعد از تولد است.

 


حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری و با بیان اینکه ذکرالله و اجتماع، آمیختگی سیاست و معنویت و استمرار هفتگی را از خصوصیات استثنایی نماز جمعه دانست و گفت: نماز جمعه قدرت نرم نظام اسلامی و امام جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی و شبکه امامت جمعه مردمی‌ترین نهاد است.

 

 

امام جمعه سلطانیه به مسئله زن و عفاف و حجاب اشاره کرد و با بیان اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند سالهاست که غرب می گویند زن اگر از قیود شرعی و دینی خارج نشود، پیشرفت نمی کند اما زنان جمهوری اسلامی را ادعای غرب را تکذیب کرده اند، گفت: حجاب علاوه بر اینکه حکم خداست،  قانون هم است و همه باید به قانون کشور احترام بگذارند همانطور که چراغ قرمز و ماسک و ... قانون است و رعایت می شود.

 

 

حسینی نسب آغاز ماه محرم و عزای امام حسین علیه السلام اشاره کرد و با بیان اینکه اول محرم آغاز هفته امر به معروف و نهی منکر است، به اهمیت این فریضه پرداخت و گفت: امام حسین علیه السلام معروف را دوست و از منکر نفرت داشت و عزادار امام حسین علیه‌السلام باید در صف اول امر به معروف و نهی از منکر باشد.

 


امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه عزاداری همراه با فطرت انسان و هماهنگ با آفرینش است و خداوند اولین روضه خوان امام حسین علیه‌السلام بود، گفت: عزاداری ها باید هماهنگ با فلسفه قیام امام حسین علیه‌السلام و همراه با معرفت باشد. 

 


وی به آسیب های عزاداری ها اشاره کرد و با بیان اینکه استفاده از آلات موسیقی با فرهنگ عزاداری ها تناسبی ندارد و باید فرهنگ عزاداری های اصیل و متداول قدیمی حفظ شود، گفت: پیشنهاد می کنم بجای استفاده از طبل و چنگ، هیئت ها و عزاداران مَشک آب تهیه کنند و با تأسی به سقای دشت کربلا به عزاداران آب احسان کنند.

 


حسینی نسب با قدردانی از افزایش وام مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان گفت: یکی از راه های حمایت از روستانشینان مقاوم سازی منازل انهاست و بانک‌ها باید طبق مقررات در اعطای تسهیلات بانکی سهل گیری کنند.

 


امام جمعه سلطانیه با اشاره به روز صدا و سیما و با قدردانی از برنامه های فاخر دینی و تاریخی گفت: صدا و سیما دانشگاه عمومی برای تربیت مردم و تدریس اصول اسلام و انقلاب است، گفت: باید در برخی از برنامه های صدا و سیما و اجرای برخی برنامه آن هم با حضور سلبریتی ها که تقید به ارزشهای اسلام و انقلاب ندارند، تجدید نظر شود.

کد خبر 1200815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha