برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۴۵ بقعه شاخص کهگیلویه و بویراحمد

حجت الاسلام نصیرلاسلامی گفت: به مناسبت ماه محرم سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۴۵ بقعه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «عباس نصیرالاسلامی» امروز « ۸ مرداد ماه» در نشست خبری سوگواره «بصیرت عاشورایی» ضمن تسلیت ماه محرم، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه هرساله به مناسبت ماه محرم ویژه برنامه هایی را در دستور کار قرار می دهد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای اجرای سوگواری «بصیرت عاشورایی» غبارروبی بقاع متبرکه و امامزادگان استان انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه آئین های عزاداری با توجه به ظرفیت، امکانات و فضای فیزیکی بقاع متبرکه برگزار می شود، ادامه داد: سوگواره «بصیرت عاشورایی» امسال در ۴۵ بقعه شاخص از تعداد ۲۲۵ بقعه متبرکه ثبت شده استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

 

حجت الاسلام نصیر الاسلامی سخنرانی، سیاهپوش کردن بقاع متبرکه، توزیع بسته های معیشتی و کمک به هیئت های مذهبی مستقر در بقاع متبرکه و امامزادگان را از جمله برنامه های در دست اقدام اداره کل اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد در ماه محرم امسال عنوان کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیئت های مذهبی فعال و پویا که در برگزاری باشکوه دهه نخست محرم در امامزادگان فعالیت دارند را حمایت می کنیم.

 

وی با اشاره به وجود ۲۲۵ بقعه متبرکه و امامزاده ثبت شده در استان کهگیلویه و بویراحمد، یادآور شد: بیشترین تعداد بقعه متبرکه و امامزاده در شهرستان کهگیلویه و کمترین نیز در شهرستان دنا است.

کد خبر 1201105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha