ثبت ۱۰۹۷ مسجد در سامانه جامع اماکن مذهبی استان کهگیلویه و بویراحمد

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با اشاره به وجود ۲۲۵ امامزاده در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: هزار و ۹۷ مسجد در سامانه جامع اماکن مذهبی استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام «عباس نصیرالاسلامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج ضمن تسلیت ماه محرم و سالروز شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان، اظهار کرد: چند سالی است که در دهه نخست ماه محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام حسین علیه السلام هدف از قیام خود را «اصلاح امور جدش، امت پدرش و امر به معروف و نهی از منکر» عنوان کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: رسانه ها با قلم شیوا و رسای خود در این ماه محرم که دلها آمادگی پذیرش معارف دینی و انسانی را دارد، امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام نصیرالاسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه دشمن وارد شبیخون، ناتو فرهنگی و جنگ نرم شده و مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر بحث «جهاد تبیین» دارند، باید به صورت علمی، منطقی و بدون از تنش های سیاسی به مسائل پرداخته شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی، منکراتی مانند سگ گردانی، بی حجابی، کشف حجاب، استفاده سوء از بیت المال، رشوه، اختلاس و سوء مدیریت جزء امر به معروف بوده و می‌تواند مورد نقد علما و طلاب قرار گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود ۲۲۵ امامزاده در استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: هزار و ۹۷ مسجد در سامانه جامع اماکن مذهبی استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام نصیر الاسلامی از ثبت ۱۴۲ حسینیه سخن به میان آورد و گفت: دو باب فاطمیه، ۱۷ مورد قبرستان، ۶ مورد زینبیه، دو مورد دارالقرآن ۱۰۲ مورد مهدیه در سامانه جامع اماکن مذهبی به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد موقوفات منفعتی این استان را ۴۰ مورد دانست و ادامه داد: از این تعداد، ۳۹ مورد موقوفه متصرفی و ۱۰ مورد موقوفه غیر متصرفی هستند.

 

وی تعداد رقبات ملکی ثبت شده را ۳۸۱ مورد دانست و از رسانه‌ها خواست که در بخش شهری، روستایی و عشایری اطلاع رسانی لازم را به مردم جهت ثبت سامانه های موقوفات داشته باشند.

کد خبر 1201199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha