خسارت ۸۵۳ میلیارد تومانی سیل به کشاورزان استان/ ۱۵۰ راس دام سبک در استان تلف شدند

مدیر بحران جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیل تاکنون ۸۵۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «رضا سجادیان» گفت: بارندگی های مونسونی در استان خسارت های بسیار زیادی به کشاورزی استان در بخش های مختلف وارد کرده است که مجموع این خسارت ها تا کنون 853 میلیارد تومان است، هرچند که  طبق اعلام هواشناسی بارندگی همچنان ادامه دارد و ممکن است این حجم خسارت افزایش پیدا کند.

 
مدیر بحران جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: خسارت ناشی از سیل در استان در بخش آبزی پروری 180 مزرعه دچار خسارت شدند که مبلغ و میزان خسارت وارده به این بخش 168 میلیارد تومان برآورد شده است.

 

وی افزود: سیل به بخش زراعت(برنجکاری) نیز خسارت زیادی وارد کرده است، سطح این خسارت هزار و 850 هکتار است که مبلغ این خسارت نیز 370 میلیارد تومان براورد شده است.

 
سجادیان تصریح کرد: در بخش صیفی و سبزیجات 750 هکتار در سیل آسیب دیدند که مبلغ خسارت 150 میلیارد تومان است، در بخش باغات 4 هزار و 500 هکتار در اثر سیل آسیب دیدند که میزان خسارت این بخش نیز 100 میلیارد تومان گزارش شده است.
 
 
وی افزود: سیل به بخش زیرساخت ها از جمله ایستگاه پمپاژ، جداول و کانال ها نیز خسارت زیادی وارد کرده است که میزان خسارت در این بخش ها نیز 61 میلیارد تومان برآورد شده است، همچنین در بخش اماکن دامی نیز 70 هکتار گزارش شده که میزان خسارت آن ها نیز 2 میلیارد تومان است.

 

مدیر بحران جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: در بخش پرورش زنبور عسل نیز 160 کلنی دچار آسیب شدند که میزان خسارت آن ها 500 میلیون تومان است، در بخش دام سبک 150 راس، دام سنگین 5 راس و مرغ بومی 1300 قطعه از بین رفتند که میزان خسارت این بخش مجموعا 1 میلیارد و 310 میلیون تومان است.

 
 
 
 
کد خبر 1201440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha