هیهات مناالذله شعار ملت انقلابی، در برابر دشمنان است

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به اینکه دشمنی دشمنان با ایران اسلامی به خاطر اسلام، عزت و استقلال ماست، گفت: هیهات مناالذله شعار ملت انقلابی، در برابر دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه های نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، چهل دومین هفته از بحث خانواده را با موضوع حقوق فرزندان ادامه داد و گفت: آموزش مسائل دینی بر فرزندان قبل از بلوغ برای تمرین و آمادگی تا زمان بلوغ از حقوق فرزندان است.

 


حجت الاسلام حیبنی نسب به چرایی واقعه عاشورا بر اساس بازخوانی رسانه ای پرداخت و با بیان اینکه هر چند مطالعات سواد رسانه‌ای موضوع جدیدی است، با بیان نمونه هایی از شایعات در زمان قیام امام حسین ع از جمله قدرت طلب و خارجی نامیدن امام حسین (ع)، تنها ماندن حضرت مسلم بن عقیل با شایعه ابن زیاد مبنی بر در راه بودن لشگر شام و متواری شدن قبیله هانی بن عروه از مقابل دارالاماره با شایعه سلامتی هانی، افزود: واقعه عاشورا نشان می دهد اگر جامعه تسلیم شایعه شود و مردم شایعات را بر واقعیت ها ترجیح دهند و اگر مردم بدون فکر و تامل و بررسی پیام‌ها را به دیگران ارسال کنند، امام به تنهایی راهی قتلگاه می شود.

 


وی با بیان اینکه قرآن به ما هشدار می دهد اگر فاسقی خبری آورد تحقیق کنید و بدون فکر و تحقیق قبول نکنید، گفت: صدها شبکه دورغین ماهواره ای بر علیه جمهوری اسلامی فعالیت می کنند و با تبلیغات دروغ و شایعه پراکنی می خواهند مردم را ناامید کنند.

 

 

حسینی نسب با اشاره به مذاکرات ایران و غرب و با بیان اینکه متن نوشته شده در مذاکرات که غرب آن را بهترین متن می داند دارای ابهامات و اما و اگرهایی است و باید حقوق ملت ایران در مذاکرات رعایت شود، گفت: تضمین خواهی از غرب و راستی آزمایی حق ایران است.

 

وی با بیان اینکه اگر دشمنان تحریم ها را ادامه دهند، ایران نیز با راه اندازی صدها دستگاه هسته ای با دشمن مقابله به مثل خواهد کرد و آمریکا و اروپا باید دست از لجاجت بردارند، افزود: ایران راه خنثی سازی تحریم‌ها را در پیش گرفته و در عین حال برای رفع تحریمها نیز عزتمندانه و بر اساس آرمانهای انقلابی تلاش خواهد کرد.

 

 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه امام حسین علیه السلام به یزید فرمود مثل من با مثل تو بیعت نمی کند و یزید بیش از هزار سال است که مُرده اما باید یزید زمان را شناخت و یزید دوران آمریکاست، تصریح کرد: پیام نهضت عاشورا برای جامعه امروز ما این است که سازش و تسلیم در برابر ظالمان و مستکبران در قاموس اسلام پذیرفتنی نیست.

 

 

وی با بیان اینکه ایستادگی در برابر دشمنان هزینه دارد و امام با بذل جان هزینه ایستادگی را پرداخت کرد و دشمنی دشمنان با ایران اسلامی نیز بخاطر اسلام، عزت و استقلال ماست، گفت: هیهات مناالذله شعار ملت انقلابی، در برابر دشمنان است.

 

حسینی نسب با گرامیداشت ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار و با قدردانی از خبرگزاری های فارس، شبستان، ایکنا، ایسنا و  موج رسا و دفاع پرس و صدا و سیما بخاطر انتشار اخبار و خطبه های نماز جمعه سلطانیه، به نقش خبرنگاران در ماندگاری حوادث اشاره کرد و با بیان اینکه اگر امروز می توانیم حادثه عاشورا را نقل کنیم بخاطر وجود خبرنگاران و گزارشگران بوده است، گفت: خبرنگاران واقعه را بر اساس مشاهده خود نقل می کنند و در نقل خبر دچار تطمیع و تهدید نمی شوند و حقیقیت را نادیده نمی گیرند.

 


امام جمعه سلطانیه با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و با بیان اینکه انسان در اسلام کرامت دارد و در دین مبین اسلام حقوق انسان کاملتر و جامعتر است و توحید مهمترین حق بشریت است، افزود: هر کس خدا را قبول کند ظلم نمی کند و حق دیگران را غارت نمی کند.

کد خبر 1202986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha