ایران درس آموز مقاومت قیام عاشورا بوده است/ارائه برنامه های فرهنگی موثر

حجت الاسلام محمودی گفت: جمهوری اسلامی ایران درس آموز مقاومت در برابر دشمن از قیام عاشورا بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام سید «احمد محمودی« در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اصفهان به قیام امام حسین(ع) و عاشورا اشاره کرد و اظهارداشت: درس های زیادی در این قیام نهفته که در سیره امام و یارانش مشهود است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به مواضع صریح و مقاومت آن حضرت در برابر دشمن افزود: امام حسین(ع) شعار هیات منا الذله به صورت صریح از اول خلافت یزید تا زمان شهادت سر داد و اصلا با چنین فرد فاسدی بیعت نکرد.

 

وی مقاومت و ایستادگی آن حضرت در برابر دشمن را زمینه سربلندی اسلام دانست و تصریح کرد: آن حضرت از مواضع خود کوتاه نیامده و در برابر حکومت فاسد ایستاد تا اسلام را نجات دهد.

به حجت الاسلام محمودی دیپلماسی کشورمان باید مواضع روشن خود را نسبت به دشمن نشان داده و تا پیروزی در برابر کفر ایستادگی کند و همین مقاومت ایران در برابر دشمن منجر به بیداری اسلامی و تشکل جبهه مقاومت شده است.

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران درس آموز مقاومت در برابر دشمن از قیام عاشورا بوده و قیام عاشورا امروز سرمایه ای برای سعادت بشری شده است.

امام جمعه موقت اصفهان ولایت مداری را از درس های قیام عاشورا بیان کرد و اذعان داشت: یاران امام حسین(ع) تا پای جان از ولی خود حمایت کردند که همین موضوع درس عبرتی برای جوامع اسلامی خواهد بود که در جمهوری اسلامی ایران ولایت مداری وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در سایه ولایت مداری توسعه علمی رقم خورده و امروز شاهد دست یابی به قدرت های بزرگ علمی مثل ساخت تجهیزات نظامی و پهبادها هستیم و کشورهای دنیا از آن خرید خواهند کرد.

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه روسیه خواهان خرید پهباد از ایران است، تصریح کرد: همین پیشرفت ها سبب قدرت شده و دشمنان را به ترس انداخته و روزی خواهد رسید که همین آمریکا نیز برای تامین نیازهای نظامی و تجهیزاتی خود به ایران درخواست می دهد.

 

ارائه برنامه های فرهنگی موثر

 

وی با اشاره به ایام ماه محرم و ضرورت ارائه خدمات فرهنگی موثر، گفت: مداحان و سخنرانان محور ارائه این خدمات و بیان واقعیت های قیام امام حسین(ع) هستند و باید مراقب خرافات باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان برگزاری مراسم ها و برنامه های غنی فرهنگی را خواستار شد و افزود: اصفهان ظرفیت بالایی در حوزه فرهنگی دارد و باید برنامه های غنی و با محتوای موثر ارائه بدهد.

کد خبر 1203082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha