بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه (س) میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه سلام الله علیها دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام «عباس نصیرالاسلامی» در این زمینه، اظهار کرد: اجرای این سوگواره در جوار امامزاده بی بی حکیمه سلام الله علیها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: امامزاده بی بی حکیمه سلام الله علیها از بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد است که برنامه‌های مختلفی در این مکان با همکاری هیئت امنای آن در طول سال برگزار می‌شود.

 

امامزاده بی بی حکیمه سلام الله علیها دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام است که در روستای بی بی حکیمه (س) شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد به خاک سپرده شده و یکی از اماکن مهم مذهبی، زیارتی و گردشگر پذیر بوده و در بین مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از جایگاه شایسته ای برخوردار است و علاوه بر ساکنین استان کهگیلویه و بویراحمد، این بقعه متبرکه سالانه زائران بسیاری از راه‌های دور و نزدیک به زیارت آن مشرف می‌شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پيامبراكرم (ص) فرمود: «فاطمه جان! روز قيامت هر چشمى گريان است، مگر چشمى كه در مصيبت و عزاى حسين گريسته باشد، كه آن چشم در قيامت خندان است و به نعمت هاى بهشتى مژده داده می ى‏شود».

کد خبر 1203219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha