اقامه نماز ظهر عاشورا در گلستان/ عزاداران حسینی مشق بندگی کردند

عزاداران گلستانی نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در مناطق مختلف سرزمین هیرکان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به جماعت اقامه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، عاشقان و شیفتگان آل الله و عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در گرگان و دیگر شهرستان های گلستان امروز دوشنبه مصادف با روز عاشورا پس از برگزاری مراسم های عزاداری در صفوف به هم پیوسته به یاد آخرین نماز سیدالشهدا (ع) نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه کردند.

 

اقامه نماز ظهر عاشورا در گرگان، مرکز استان گلستان به  امامت آیت الله«سیدکاظم نورمفیدی»، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در فضای روباز محوطه چهارراه میدان این شهر اقامه شد.

 

امسال با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا مکان برپایی نماز از قبل ضدعفونی شد  و بیشترنمازگزاران در راستای دستورالعمل های بهداشتی مهر و ماسک به همراه داشتند.

 

تعدادی از مدیران و مسئوولان استان هم در این نماز حضور داشتند.

 

نماز ظهر عاشورا امام حسین (ع)
ابوثمامه صیداوی در گرماگرم نبرد، به امام حسین علیه‌ السلام نزدیک شد و به آن حضرت عرض کرد که وقت ظهر فرا رسیده است.

امام حسین علیه ‌السلام که به نماز اهمیت ویژه ‌ای می‌ داد، دستور داد جنگ را متوقف کرده و همگی به نماز بپردازند.

دشمنان که به نماز اهمیت چندانی نمی‌ دادند، آن حضرت و یارانش را در حال نماز نیز مورد هجوم ناجوانمردانه قرار داده و با پرتاب تیر آنان را نشانه می‌ گرفتند.

عبدالله حنفی که خود را سپر امام حسین علیه‌السلام قرار داده بود، متحمل سیزده تیر دشمن شد و عاقبت در حال دفاع از وجود شریف امام حسین علیه‌السلام به لقاءالله پیوست.

کد خبر 1203758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha