برگزاری مراسم شام غریبان در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شاخص  کهگیلویه و بویراحمد

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: مراسم شام غریبان در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «عباس نصیرالاسلامی» با تسلیت ایام عاشورای حسینی و حزن آل الله محضر حضرت حجت بن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری و تمام شیعیان و شیفتگان حضرت سیدالشهداء علیه السلام و همچنین عزاداران استان ولایت مدار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تاسوعا و عاشورا گلستانی هستند با نخل‌ها و سروهای سرخ شهادت و استقامت و گنجینه ای از معرفت و خداجویی و درس اخلاق و حکمت، ایثار، شهادت، مظلومیت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: همان طور که از معصوم علیه السلام روایت است که «ما اهل‌بیت علیهم‌السلام کشتی نجات هستیم ولی کشتی حسین سریع تر به ساحل نجات می رساند»، لذا هر سالک الی الله بایستی آن را ببیند  ودرس و پند بگیرد و بدان عمل و پایبند باشد.

 

وی ادامه داد: خط سرخ شهامت و استقامت دارای پیام‌های بسیاری بوده که کمترین آن مبارزه با ظلم و ستم است و آزادگی و جوانمردی نشات گرفته از قیام عاشوراست.

 

حجت الاسلام نصیرالاسلامی افزود: بر هر آزاد مردی در جهان اصل است اگر ندا و پیام این خط سرخ را شنیده، باید با جان و دل آن را عمل و پیام آور عاشورا باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: انقلاب اسلامی در ایران هم برگرفته از اهداف عالیه و مقدس حضرت سیدالشهداء علیه السلام با انفاس قدسی حضرت امام خمینی (ره) و حمایت‌ها و تلاش‌های خالصانه مردم عزیز و ولایت مدار ایران با تقدیم خون هزاران نفر به ثمر نشست.

 

وی گفت: بر همین اساس با الگو گرفتن از پیام‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... قیام عاشورا باید معارف حسینی را در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کنیم تا به ساحل رستگاری و سعادت نائل شویم.

 

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی تصریح کرد: هیئت‌ها و عزاداران حسینی با حضور در بقاع متبرکه، در غم از دست دادن سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یارانش به سوگ نشستند و در شب شام غریبان با ام‌المصائب حضرت زینب کبری(س) همنوا شده و بر یتیمی کودکان و اسرا اشک حزن و ماتم ریختند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مراسم باشکوه سوگواری و عزاداری سیّد و سالار کربلا و اصحاب با وفای ایشان با مداحی، مدیحه‌سرایی، سینه‌زنی، روشن کردن شمع‌ به یاد شهدای کربلا، اطعام عزاداران امام حسین (ع) همراه بود.

 

وی اظهار کرد: عاشقان و دلدادگان ابا عبدالله‌الحسین(ع) با روشن کردن شمع در جوار بقاع متبرکه نه تنها حاجت می‌خواهند، بلکه با این کار محبت و دلدلدگی خود را ابراز می‌کنند.

 

حجت الاسلام نصرالاسلامی گفت: شام غریبان، مراسم مذهبی شیعه است که در غروب روز عاشورا برگزار می‌شود، سوزاندن خیمه‌های اهل بیت حسین‌بن علی(ع) و به اسارت گرفتن اهل بیت(ع) توسط لشکر یزیدبن معاویه درون مایه این مراسم است؛ در این مراسم عزاداران با روشن کردن شمع به عزاداری می‌پردازند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از تلاش‌های خالصانه همه افراد مخلص خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم صلوات الله به ویژه مبلغین بومی و اعزامی، هیئت ها، مدیران داخلی و مراکز افق و خدام امامزادگان و بقاع متبرکه و اصحاب رسانه و قلم، مجموعه همکاران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد تشکر و قدردانی کرد و گفت: اجر همه عزیزان در پرپایی خیمه عزای حسینی با سرور آزادگان جهان حضرت سیدالشهداء علیه السلام است.

کد خبر 1203943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha