یادواره شهدای خلبان استان قزوین برگزار شد

با حضور مسئولان کشوری و استانی یادواره شهدای خلبان استان و شهیدان سرلشکر خلبان عباس بابایی و حسین لشکری در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد امیری مقدم» در مراسم یادواره شهیدان سرلشکر خلبان عباس بابایی و حسین لشکری و شهدای خلبان قزوین که امروز (پنجشنبه ۲۰ مرداد) در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، بیان کرد: شما به مجلس شهدا دعوت شده اید و این مجلس به نام شهیدان بابایی و لشکری و شهدای خلبان نیروی هوایی است و ما هرچه داریم از برکات خون شهدا و رشادت رزمندگانی است که در هشت دفاع مقدس نقش ایفا کردند و آسایش و آرامش امروز را مدیون شهدا هستیم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی فرمود باید شهید باشی تا شهید شوی و خاطرات شهید بابایی و شهید لشکری را که بررسی می کنیم، می بینیم شهید زندگی کردند و به مقام شهادت رسیدند و شهید زنده بودند که شهید شدند.

 

وی عنوان کرد: شهید بابایی در پادگانی که در اصفهان حضور داشت مردمی و گمنام زندگی کرد و ماه محرم به یکی از روستاهای اطراف پادگان رفته و ۳۰ کیلومتر پیاده روی می کرد و از ماشین پادگان هم استفاده نکرده و در مجلس عزاداری شرکت کرده و آنجا مداحی می کرد.

 

امیری مقدم اعلام کرد: شهید بابایی عاشق کربلا و امام حسین (ع) بود و امسال شب شهادت ایشان مصادف با تاسوعای حسینی بود و خود را فدای اسلام کرد و عباس گونه هم زندگی کرد و عباس بابایی شد.

 

وی در ادامه تأکید کرد: شهید لشکری هم قریب ۱۹ سال در اسارت بود و اسوه صبر و مقاومت بود و وقتی در زندان اردوگاه بعثی بود، محکم ایستاده و در آن دوران حافظ قرآن کریم شد و ۲۶ سال نماز قضا اقامه می کند و در خاطرات ایشان است که فقط ۱۰ سال سلول انفرادی بودند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین خاطر نشان کرد: یاد همه شهدا را گرامی می دهیم و ان شاالله ادامه دهنده راه آنها باشیم.

 

کد خبر 1204615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha