گام برداشتن در حوزه تولید، یکی از مولفه های قدرت است

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی با بیان اینکه امروز تکلیف داریم تا فاصله سرمایه گذاری و دانش را کم کنیم، بر ضرورت تلاش در راستای ارتقای تولید تأکید کرد و گفت: گام برداشتن در حوزه تولید یکی از مولفه های قدرت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ سردار «اسماعیل فرجی» فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی صبح امروز شنبه (22 مردادماه) در رویداد ملی و کمک فناور «تا ثریا» گفت: مشکلات معیشتی و اقتصادی که امروز در جامعه وجود دارد، به دلیل عدم توجه به فرامین رهبری در گذشته است.


 
وی با بیان اینکه امروز تکلیف داریم تا فاصله سرمایه گذاری و دانش را کم کنیم، بر ضرورت تلاش در راستای ارتقای تولید تأکید کرد و افزود: گام برداشتن در حوزه تولید یکی از مولفه های قدرت است.


 
سردار فرجی با بیان اینکه اگر خواهان قوی شدن هستیم باید هم به ثروت و هم به دانش توجه کنیم، اظهارکرد: امروز دشمن در تلاش است تا ما را در ضعیف ترین حالت ممکن نگه دارد اما ما از سنگلاخ های دشمن گذشته ایم و با تحریم ها زندگی می کنیم.


 
فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی با اشاره به اینکه امروز جای تحریم کننده و تحریم شونده عوض شده است، افزود: وضعیت کشورهای اروپایی در جنگ روسیه و اکراین بیانگر این واقعیت است.

 

«محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی هم در این رویداد گفت: برای تحقق شعار سال به ویژه در حوزه دانش بنیان باید در مسیر سند آمایش ملی و سیاست های کشور حرکت کرد و از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی بهره مند شد.

 

 

وی با بیان اینکه با اجتناب از تکراری بودن موضوعات و تمرکز بر مزیت های استان و کشور می توان به تولید انبوه رسید، افزود: نباید هر تولیدی را به انبوه رساند بلکه با شناسایی و‌ احصا مزیت ها می توان میزان وابستگی به کشورها را کاهش داد.

 

استاندار خراسان شمالی، داشتن برنامه جامع برای تحقق شعار سال را الزامی دانست و افزود: نیازها باید به صورت متمرکز در یک سایت مشخص در اختیار نخبگان علمی قرار گیرد تا در راستای اهداف  سند آمایش ملی به استقلال واقعی دست یابیم.

 

حسین نژاد وجود بنگاه های اقتصادی، کارخانجات و صنایع بزرگ را در تحقق شعار سال را مهم دانست و گفت: با پشتیبانی تولید و مطالعاتی از سوی این بنگاه ها کمک حالی برای شرکت های دانش بنیان خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه  سازندگی و تولید دانش بنیان در اولویت است، گفت: استانداری همسو با تمام دستگاه های اجرایی در جهت تحقق شعار سال و حرکت در راستای سند آمایش ملی می تواند تولیدات را به سوی نیازها هدف‌گذاری کند.

 

گفتنی است؛ رویداد ارائه نيازهاي فناورانه استان با عنوان « تا ثریا» که از صبح امروز در سالن همايش های دانشگاه پیام نور استان آغاز شده، تا عصر امروز ادامه دارد که طی آن قرار است در کنار طرح نیازهای صنایع استان، شرکت های دانش بنیان، قابلیت های خود را برای تامین این نیازها معرفی کنند.

 

۲۰۰ شرکت دارای فناوری یا صاحب ایده به این رویداد، دعوت شده اند که شماری از آن‌ ها، طرح تولیدی خود را در مدت هفت دقیقه ارائه خواهند کرد و تعدادی سرمایه گذار حوزه دانش بنیان هم حضور دارند که پس از بررسی، در صورت نیاز، از واحدها حمایت خواهند کرد.

 

 

 

کد خبر 1205109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha