تبریک گروه های فلسطینی به عملیات قدس / پاسخی طبیعی به جنایت صهیونیست ها دادیم

سخنگوی جهاد اسلامی و حماس ضمن تبریک عملیات قدس، آن را اقدامی در راستای ادامه مقاومت در برابر اشغالگران دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المنار، جنبش جهاد اسلامی در فلسطین امروز یکشنبه (23 مرداد ماه) نسبت به انجام این عملیات که یک اتوبوس حامل شهرک نشینان در مسجدالاقصی را هدف قرار داد و منجر به زخمی شدن 9 شهرک نشین شد، تبریک گفت. بنابر گزارش ها، حال سه نفر از آن وخیم گزارش شده است.

 

طارق عزالدین، سخنگوی جهاد اسلامی گفت: به خاطر انجام عملیات قهرمانانه قدس تبریک می گویم و تاکید می کنم که این اقدام ادامه مقاومت در برابر اشغالگران است.

 

وی افزود: عملیات قدس نشان می دهد که اشغالگران جایگاهی در سرزمین ما ندارند و مادامی که مقاومت هست، آنان روی آسایش را نخواهند دید.

 

طارق عزالدین در ادامه گفت: اسغالگران دستان خود را به خود مردم ما آلوده کرده اند و باید نسبت به این اقدامات خود هزینه سنگینی بپردازند.

 

وی گفت: مکان اجرای این عملیات در مرکز شهر قدس حاکی از آن است که این شهر همیشه اسلامی عربی فلسطینی باقی خواهد ماند و تمامی تلاش های دشمن برای یهودی سازی این شهر و مصادره اراضی فلسطینیان بی نتیجه بوده و هرگز راه به جایی نخواهد برد.

 

بنابراین گزارش، جوانی فلسطینی به سمت یک دستگاه اتوبوس و دو خودروی دیگر در نزدیکی باب المغاربه در قدس اشغالی تیراندازی کرد و از محل متواری شد. در این عملیات 9 صهیونیست زخمی شدند و تلاش ها برای شناسایی و بازداشت مجری عملیات هم تا این لحظه راه به جایی نبرده است.

 

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز گزارش داد: فوزی برهوم،  سخنگوی حماس در بیانیه‌ ای ضمن تبریک این عملیات، اعلام کرد که این عملیات پاسخی طبیعی به عربده‌کشی نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی و جنایات روزانه آنان علیه ملت، سرزمین و مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطین و هتک حرمت مسجد الاقصی است.

 

برهوم گفت: این عملیات بی نظیر حاکی از تداوم و تشدید عملیات های مقاومتی در قدس اشغالی است و نشان می دهد که ملت فلسطین کاملا دریافته که مقاومت تنها راه برای حمایت از سرزمین و مقدسات و مقابله با هتاکی روزانه صهیونیست ها به مسجد الاقصی است.

 

وی تصریح کرد: تجاوزات و سرکوبگری های روزانه دشمن صهیونیستی علیه ساکنان قدس هرگز عزم و اراده آنان را تضعیف نخواهد کرد بلکه انگیزه ای برای مبارزان مقاومت جهت تشدید عملیات های خود خواهد بود.

کد خبر 1205457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha