لزوم حمایت صنایع بزرگ از استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین اینترنتی

آذر پیوند گفت: ضروری است صنایع بزرگ استان زنجان در راستای توسعه و گسترش و حمایت از استارتاپها و کسب و کارهای نوین اینترنتی بعنوان شتابدهند حمایتهای لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان، در جمع خبرنگاران، با اشاره به نبود زیر ساختها و فضای مناسب برای فعالیت در پارک علم و فناوری استان زنجان، اظها ر داشـت: اصلاح فرایند ها در ارزیابی شرکت ها از جمله اقدامات مهم دراستان بوده است.

 

علی آذر پیوند، با بیان اهمیت ارزیابی ایده های خلاق و نوین با ایجاد بازاریابی و حل مشکلات دراین این زمینه حائز اهمیت است، ادامه داد: فرایند نظارتها در این خصوص نیز اساسی است.

 

وی، با اشاره به ارتقای 70شرکت استانی در زنجان، گفت: استان زنجان دارای رتبه مطلوب و برخی موارد برتر کشوری دراین زمینه است.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان، با اشاره به پیشی گرفتن استان زنجان در رتبه بندی و ثبت تعداد شرکت های دانش بنیان، تصریح کرد: بسیاری از شرکت های به استقلال رسیدند و در مراکز و شهرکهای صنعتی استان در حال فعالیت هستند.

 

آذر پیوند، بابیان اینکه دراین خصوص 158نفر ثبت نامی و 10 تفاهمنامه منعقد شده است ، افزود: فضای فعالیت پارک علم و فناوری استان زنجان بسیار محدود است.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان، با اشاره به ایجاد زیر ساختها  و بودن ظرفیت لازم در برخی شهرستانهای استان زنجان ، خبر از راه اندازی اتاق فکر در این خصوص داد.

 

وی، با اشاره به گزارش عملکرد این شرکتها در استان ز نجان، یادآورشد: شهرداری دارای بیشترین مشارکت و همکاری در این زمینه با پارک علم و فناوری استان بوده است.

 

این مسئول دراستان زنجان، با اشاره به اهمیت توسعه مراکز رشد و توسعه فناوری های نوین  در حوزه  های کشاورزی و صنایع دستی استان، اضافه کرد: در صدد راه اندازی برخی رشته ها به صورت تخصصی در این مجموعه هستیم.

 

وی، با اشاره به آسیب های وارد شده بر اثر عدم شناخت مسئولین استان در سالهای گذشته  و مشاغل و کسب و کارهای نوین اینترنتی و استارتاپی، تاکید کرد: در این زمینه نیازمند حمایتهای جدی از طرف متولیان و مسئولین استانی و کشوری هستیم.

 

آذر پیوند، با بیان اینکه نسبت موفقیت استارتاپها بین 7-6 درصد بوده است، تصریح کرد: استارتاپها نیازمند سرمایگذاریهای کلان و شتابدهنده دراستان هستند.

 

این مسئول حوزه علم و فناوری استان زنجان ، با اشاره به وجود مشکلات عدیده ای برای شرکت های دانش بنیان در حوزه پرداخت تسهیلات از سوی بانکها، ادامه داد: فعالین شرکت های دانش بنیاد برای دریافت تسهیلات تبصره 18 دچار مشکلات فراوانی هستند.

 

وی، با اشاره به وجود سنگ اندازی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان این حرف، تصریح کرد: هیچ سرمایه گذار استارتاپی در استان زنجان وجود ندارد.

 

به گفته آذر پیوند، ثبت شرکت در ایران به راحتی انجام می گیرد ولی دریافت مجوز ها با مشکلاتی همراه است و همچنین انتخاب اسامی شرکتها نیز باید بالای سه کلمه باشد از جمله مشکلات دراین زمینه است.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان، با اشاره به بهره برداری از مراکز و پارکهای علم و فناوری در شهرستانهای سلطانیه ،ابهر و طارم در هفته دولت، تاکید کرد: مراکز رشد استان در حوزه توسعه و گسترش پارکهای علم و فناوری در سالهای گذشته هماهنگی نداشتند و این مهم موجب عقب ماندگی استانی دراین راستا شده است.

 

آذر پیوند، با اشاره به وجود ظرفیتهای مناسب در استان زنجان برای پیشرفت دراین حوزه ، گفت: در آینده نزدیک شاهد همکاری بهتر و بیشتر از پیش در این خصوص خواهیم بود.

 

وی، وجود مشکلات تامین مکان و فضا را در استان جزو اقدامات بسیار سخت برای این مجموعه برشمرد و گفت: در کشور مشکل کار تیمی وجود دارد.

 

آذر پیوند، ، با اشاره به نبود زمینه و فرهنگ تیم های  کسب و کار ، تجاری سازی در استان زنجان، افزود: استان علاوه بر این موراد فاقد سرمایه گذار مستقر در استان و شتابدهنده در راستای خدمات به به استارتاپها نیز مواجه است.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان،  با بیان اینکه در صدد ایجاد فرهنگ و روحیه تیمی به همراه جذب سرمایه گذار و شتاب دهنده در استان هستیم، اضافه کرد: ضروری است صنایع بزرگ استان در راستای توسعه و گسترش و حمایت از استارتاپها و کسب و کارهای نوین اینترنتی بعنوان شتابدهند حمایتهای لازم را داشته باشند..

کد خبر 1207816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha